Ga naar inhoud

trommel draait niet


Aanbevolen berichten

Goedendag, Sinds woensdag werkt mijn wasmachine niet meer. Er loopt wel water in dan draait dw trommel 1x rond en stopt en hoor ik alleen een zoemend geluid. Ik dacht meteen aan de koolstofborstels. De koolborstels zijn echter nog 2,5cm lang.Dit lijkt me nog lang genoeg of heb ik het mis? Daarna maakte ik de 4 hele lange schroeven van de motor los. Vervolgens haal ik het onder/bovenstuk, het stuk waar het draaiding doorheen komt en zie dat de ring die ertussen zit helemaal krom is. Kan het zijn dat de trommel hierdoor niet meer draait. Dit is het nummer van de wasmachine WAE28190NL/10
Link naar reactie
Bedoel je die metaal kleurige ring tussen de poelie en het lager? Dat hoort zo, deze zorgt voor de juiste tegendruk tussen de as en de behuizing. Zet de motor maar weer inelkaar en monteer hem weer onder de kuip en sluit hem goed aan. Wat is de foutmelding die je ziet in de vorm van brandende/knipperende lampjes van de centrifuge snelheid en het programma verloop?
Link naar reactie
Ja die ring bedoel ik inderdaad. Wanneer ik de wasmachine aandoe dan word er water ingepompt en zodra hij moet draaien doet hij dat een halve seconde ofzo en stopt dan. Dit doet hij vervolgens ongeveer een half uur en gaat dan piepen 3x een serie piepjes. En dan branden deze lichtjes https://postimg.cc/kDQ7P7Rf Als ik het programma op centrifugeren zet dan draait de trommel weer een halve seconde en dit doet hij tot het programma is afgelopen.
Link naar reactie
Die code is heel wat anders dan een motor probleem.... Code is: probleem met het afvoeren van het water of met de waterhoogte meting. Pomp: laat de machine leeglopen via het slangetje naast de filter dop. Als je die niet hebt: afvoerslang zo laag mogelijk houden. Draai dan de filter dop los. Geen verstopping? Ken je het schoepje van de pomp soepel met je vingers draaien? Indien geen verstopping of iets achter het schoepje: Draai de dop weer vast. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek hier het dunne slangetje van af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nog eens.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...