Ga naar inhoud

Wasmachine blijft waternemen


Aanbevolen berichten

Beste vakman, Ik heb bij een zanussi ZWNB 6140 AL de koolborstels vervangen en heb daarbij de machine op de kop en op de voorkant gehad omdat ik er dan beter bij kon. De machine werkt weer maar blijft water nemen en stroomt zelfs over het zeepbakje dus stopt helemaal niet. Graag jullie tips. Harm
Link naar reactie
Had je beter niet kunnen doen. Daar is de machine niet op gebouwd mbt de schokbrekers ed. Ik ga er van uit dat je niets los hebt getrokken. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek het slangetje er voorzichtig af, blaas hem goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine nu nog eens.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
Kan niet zien of er water blijft staan. Vanmorgen kort programma gedraaid en is halverwege gestopt . Opnieuw gestart toen ging de machine afpompen maar niet centrifugeren. Nog een keer weer zelfde resultaat. Laatste keer volop centrifugeren maar niet super droog maar ook niet kletsnat. Machine maakt snerpend geluid ik dacht dat het kwam omdat de koolborstels nog niet ingesleten waren. Mvg. Harm
Link naar reactie
Probeer te achterhalen waar dat snerpende geluid vandaan komt. Indien de borstels dan kijken of ze er goed in zitten, gelijkmatig is slijten en of de koperen lamellen van het anker wel vlak zijn. Als de machine wel vol op toeren komt maar de was niet droog is dan kan het water dus niet weg of komt het terug uit de afvoer of er blijft water binnen komen via de zeepbak.
Link naar reactie
Heb de koolborstel gecontroleerd en de lamellen van de rotor ik zag dat 3 of 4 van deze lamellen aan een kant iets los zaten en een beetje omhoog stonden toen ik de koolborstels er uit had en met de hand de rotor draaide was het snerpend geluid verdwenen. Dus ik ga maar voor een nieuwe. In ieder geval bedankt voor je hulp. Mvg. Harm
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...