Ga naar inhoud

AEG Lavamat L76672FL - Programma gestopt


Aanbevolen berichten

Ik hoop heel erg dat HarryO nog even mee leest; hij is een geweldige hulp tot nu toe! Kort verhaal lang: Tijdens een Katoen programma was de centirfuge gestopt. Hierna is de machine uitgezet en op centrifugeren/pompen gezet. Maar helaas deed dat wel pompen, en verder niets. Met behulp van de eerdere opmerkingen van HarryO de foutcode gevonden; EF2. Dus filter schoongemaakt, 2 liter water in het wasmiddel bakje en weer aangezet. Pompen doet hij nogsteeds, maar centrifugeren niet. Voor de test ook nog een ander programma gedraaid, maar dat doet wel een pompje draaien, maar de tijd loopt af en water of beweging zie ik niet. Wie heeft de gouden tip hoe ik de Lavamat L76672FL weer tot leven kan wekken? Leuk detail: er zat nog was in (het sleuteltje blijft branden, de deur gaan niet open), en dit model heeft geen noodontgrendeling. Voor degene die dat zoekt: - haal het boven blad eraf - aan de binnenkant rechts (van voren gezien) aan de deur kant, zie je een 3-tal draden naar de deur gaan; deze gaan een plastic huisje in. Aan de onderkant van het huisje, zit een grijs plastic palletje, 2cm lang, 1 cm breed. - Druk dit palletje (bv met een stok van +_50cm richting de voorzijde van de machine. _op dat moment_ kan je de deur aan de hendel gewoon open doen. edit: Het topic wordt afgekapt en kan ik niet meer aanpassen. Een goede titel was: Programma gestopt, centrifugeren werkt niet meer - foutcode EF2 niet verholpen met filter schoonmaken
Link naar reactie
Ter aanvulling: Er is geen andere code dan EF2 te zien (als ik na het starten van een programma op "start" + "start uistel" druk; het blijft EF2). In het programma "Centrifugeren/Pompen" hangt de machine oneindig lang op '9 minuten resterende tijd'. De pomp (met filter er uit) draait gemakkelijk alle kanten op. En werkt prima; 2 liter is er met 1x pompen uit.
Link naar reactie
EF2 is "extreem veel schuim gedetecteerd" Je hebt al meerdere keren gespoelt, dat is dus niet meer de oorzaak. Ik denk dat de nivo regelaar nu van slag is. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek het dunne slangetje er voorzichtig van af, blaas het slangetje weer terug en probeer de machine gelijk op centrifugeren. Wat doet hij dan? Als het niet werkt dan graag het lange PNC nummer uit de deurand even vermelden.
Link naar reactie
Hallo Harry, dank dat je meekijkt! Ik zie een Mod. L76672FL, Type FLI5564M1 en ProdNo. 914530970|01. Advies gevolgd, geblazen heen en weer. Sensor zelf draadjes los gehad en ook licht geblazen; zat niet vast en komt in 1 bepaalde positie terug. Terug erop, draadjes vast, spanning, geeft code E31. Kan de sensor overbrugd worden? (Deze E31 code verschijnt ook bij C11. Is er een C waarbij de trommel zou moeten gaan draaien?) Groet, Michel
Link naar reactie
Motor test bij C09. E31 betekend dat je een probleem hebt met de nivo regelaar. Zeker weten dat deze weer goed is aangesloten? Ik zou de fout code even resetten. (in stand C11 de toetsen Start/Pauze en Start Uitstel samen indrukken en even ingedrukt houden en daarna de machine uit en weer aan zetten) Kijk eens wat hij dan doet. https://elektrotanya.com/aeg_ltx7c373e_EWX11_EWX13_EWX14_sm.pdf/download.html Kies voor "ik ben geen robot" en volg de verdere stappen. Jij hebt de module EWX14931
Link naar reactie
HarryO, dankjewel voor het advies en de manual! Helaas, na een reset, doet het centrifuge programma nog alleen maar pompen zoals eerst. C09 deed niet veel behalve pompen. C08 (250rpm met water) deed wel water inladen, maar ook niets draaien. Na bovenstaande is de foutcode E38. Is het een nieuwe sensor waard, of had de trommel al lang moeten gaan draaien? Groet, Michel
Link naar reactie
Kip en ei probleem. E38 betekend dat de sensor geen water beweging ziet als de trommel draait. De trommel draait niet, maar bij een motor probleem zou je een E5x melding moeten zien. En die is er niet. Als de nivo meting niet klopt gaat de motor niet draaien. Ik zou nogmaals het slangetje goed doorblazen. Als het dan nog niet werkt dan de nivo sensor vervangen. Is een gok van ongeveer https://shop.aeg.nl/wassen/wasmachines/elektronica/analoge-drukschakelaar-wasmachine/p/3792216040 maar wel de moeite waard om te proberen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...