Ga naar inhoud

Wasmachine AEG lavamat W 1250 electronic


Aanbevolen berichten

Beste, als ik mijn wasmachine start dan vult hij zich met water, maar hij draait niet. Als ik hem op pompen zet dan pompt hij het water wel weg. Als ik hem op centrifugeren zet dan draaot hij 5 seconden langzaam en dan stopt hij. Dit herhaalt hij ongveer 4 keer. Wat kan de oorzaak zijn? Als ik de wasmachine op 60 graden zet en dan de knoppen voorwas en vlekken samen indruk dan knipperen de start en einde lichtjes samen 2 keer en dan knippert het einde lichtje nog 3 keer. Weet er iemand Welke fout dit zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Beste, we hebben de koolborstels eruit gehaald en deze waren zeker nog voldoende lang. We hebben ze opgeschuurd en de motor uitgeblazen met perslucht. Als we de wasmachine op centrifugeren zetten dan pompt hij eerst en dan draait hij enkele seconden op lage toeren. Kan het dan zijn dat de elektronica aansturing defect is of dat er misschien een defect is aan de motor waardoor die niet meer op hoog toerental kan draaien? Met vriendelijke groeten, Kristel
Link naar reactie
Aan de kant van de borstels zit ook een snelheids sensor. Meet deze eens door, moet tussen de 100 en 400 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Als dat goed is volg dan de kabel van de motor naar de module boven in de machine. Zitten alle stekkers goed vast? Haal de printplaat uit de module behuizing. Controleer hem op zwart poeder, gesprongen onderdelen en slechte soldeer verbindingen. Poeder weg vegen met een kwast. Vaak voorkomend probleem zijn losse contacten bij de motor relais, dat zijn de 3 zwarte blokjes bij de aluminium koel plaat. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken van beide zijden van de print en ergens plaatsen waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...