Ga naar inhoud

Siemens IQ300 loopt programma niet af


Aanbevolen berichten

Goedenavond, Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een wasmachine van Siemens type IQ300. Helaas werkt het apparaat niet naar behoren want hij loopt zijn programma niet af. Hij begint wel met wassen maar schakelt niet na verloop van tijd door naar spoelen. Indien ik hem zelf met de knop op spoelen zet dan gaat hij wel spoelen (pakt hierbij overigens maar 1 keer water wat volgens mij ook niet goed is). Maar na het spoelen schakelt hij weer niet automatisch door naar afpompen en centrifugeren. Als ik hem daar handmatig op zet dan werkt het wel. Ik heb diverse programma's geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Ook instellingen nagekeken maar dat is het ook niet. Filter schoonhgemaakt maar ook dat was het niet. Gezien hij z'n programma niet afloopt maar het wel handmatig (door de programmaknop te verdraaien) het wel doet lijkt mij dat er geen sprake kan zijn van een verstopping, defecte koolborstels of een defecte pomp. Het lijkt eerder een sensor of besturingsprintplaat te zijn. Wellicht niet onbelangrijk: de machine geeft ongeveer iedere minuut een pieptoon. Wie kan mij hiermee helpen, tips zijn welkom.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...