Ga naar inhoud

Bosch WNAS324471/57: motor draait niet


Aanbevolen berichten

Merk: Bosch E-nr.: WNAS324471/57 Het programma start en er wordt water in de machine gepompt. De motor van de machine draait echter niet. Ik heb het volgende gecheckt: - de trommel is niet geblokkeerd (kan met de hand gedraaid worden) - de aandrijfriem is intact - de pomp en filters zijn niet geblokkeerd - er zijn geen losse kabels binnen de machine - het betreft een motor zonder koolborstels De motor lijkt wel geluid te maken, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb het programma centrifugeren aangezet en ik hoor een zoemend geluid. Ik weet alleen niet zeker of dit van de motor komt of van de pomp. Ook bij het programma centrifugeren wordt en namelijk water gespoeld. Heeft iemand een idee wat ik zelf nog zou kunnen testen voordat ik de hulp van een monteur inschakel? De motor zelf heb ik al eens losgehaald, ik zie daar aan de buitenkant niets raars. Ik ben een beetje huiverig om de motor zelf te openen, ook omdat deze nog onder garantie (10 jaar) valt. Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
De motor gaat bijna nooit stuk, daarom durven ze die 10 jaar te geven. Wat stuk gaat is de elektronica module die de motor aanstuurt. Volg de kabel van de motor en je hebt hem gevonden. Open deze module en controleer de printplaat die er in zit op gesprongen of gesmolten onderdelen. Mogelijk zit er alleen maar een soldeer verbinding los. Vraag: heb je niet een E57 of F57 melding op het display? Hoe oud is deze machine?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...