Ga naar inhoud

Zanussi Jetsystem FJ.1206H centrifuge dr


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Een vraag over een oude wasmachine. Misschien wel 20 jaar oud. Zanussi Jetsystem FJ.1206H Probleem is dat de centrifuge stap niet snel gaat draaien. Eerst wordt het water weggepompt, dat gaat goed en met een paar seconden is die leeg. Trommel draait langzaam en dan wil die wel sneller, maar gaat toch niet sneller. Je hoort hem even een aanzetje nemen om snel te gaan en dan toch niet. Ik denk dat met slechts iets van 120rpm draait. Ik heb gelezen over koolborstels van 15mm. Deze koolborstels zijn schuin gemmonteerd op de collector. De ene kant haalt de 15mm wel, de korte kant niet. De koolborstels van plek gewisseld. Storing blijft precies hetzelfde. Heet water in de afvoerslag gegoten en geblazen. Dat leverde een heleboel vettige bonkjes op. Ik denk dat de machine door al die viezigheid denkt dat die niet leeggepompt is. Maar ik heb helemaal geen verstand van wasmachines. Kan ik iets loshalen of doorverbinden om te zien of die dan wel snel gaat centrifugeren? Zoals iedereen wel kan begrijpen ga ik er niet voor 25 euro nieuwe onderdelen in zetten om wat uit te proberen. Wasmachine is door zijn leeftijd niks meer waard. Bij voorbaat bedankt voor de reacties. Vriendelijke groet John
Link naar reactie
Het zouden de te korte borstels kunnen zijn. Wat ook kan is dat het slangetje van de nivo regelaar verstopt zit. Verwijder het bovenblad. De nivo regelaar zit meestal rechts boven. Deze machine heeft als regelaar nog het model van een schijf met hieraan een rubberen slangetje en een aantal draden. Trek het rubber slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machne dan nog eens.
Link naar reactie
Goedeavond HarryO, er zitten 2 van de schakelapparaten met een slangetje. Beide slangen kan ik door blazen. Blazen op schakel apparaat de ene hoor je 3 klikken de andere 2. Als ik het slangetje los maak, centrifuge start en blaas op schakel apparaat dan stop centrifuge. De aandrijfriem los van de motor en trommel gaat de motor wel snel draaien. Trommel los draait wel normaal. Waarom moet bij een wasmachine die koolborstels zo lang zijn?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...