Ga naar inhoud

wasmachine start niet 2 x klik en dan pi


Aanbevolen berichten

Siemens wasmachine 500 iq start niet. na een willekeurig programma gekozen op start gedrukt. Machine geeft 2 x een harde klik en dan een piepsignaal. Het lampje van de vuldeur, een soort slotje, knippert. Maar de deur zit echt goed dicht, meerdere keren geprobeerd en een klap opgegeven. Ik heb de deurrelais vervangen, maar dat was het dus niet. Kinderslot ook niet Wat kan dit zijn? Alvast dank
Link naar reactie
de deur sluit prima. er zijn 2 harde tikken. Ze klinken bij het slot, en daarna piepjes en knippert het vuldeur icoontje. We hebben de bovenplaat verwijderd om goed te kunnen luisteren. We dachten dat het het deurrelais was en hebben deze vervangen via de voorkant, rubber ring verwijderd en teruggeplaatst. Maar met nieuwe relais nog steeds hetzelfde op elk programma. Ben vooral benieuwd of het iets is wat makkelijk te vervangen is, de machine is pas 3 jaar oud en schijnt een van de betere machines te zijn.
Link naar reactie
Er van uitgaande dat de deur haak zelf niet defect is ben ik bang dat de elektronica een defect heeft. Volg de deur vergrendelings kabel en je komt bij de juiste module uit. Haal deze uit zijn behuizing en controleer hem op losse contacten of gesprongen onderdelen. Als je dit niet aan durf/kunt dan een monteur laten komen met Siemens/Bosch kennis. Deze kan vrij simpel bepalen wat er stuk is. Machine heeft volgens mij 2 jaar garantie, daar zit je dus al buiten. Leest je eerst even in op https://www.consuwijzer.nl zodat je weet wat je rechten zijn. Dus niet de volle mep betalen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...