Ga naar inhoud

AEG Wasmachine snoer te kort voor treksc


Aanbevolen berichten

Nieuwe AEG l6fb86iw kwam binnen en natuurlijk kom ik een cm of 20 te kort om het aan te sluiten op de trekschakelaar in de badkamer(waarschijnlijk ga ik ook nog eens mijn garantie verliezen omdat ik de stekker eraf moet knippen maar goed dat terzijde). Dit wordt ook niet in de aansluiting gedaan in de overeenkomst en door de corona maatregelen kan ik toch geen monteur binnen krijgen. Raar is dat ze hulplijnen hebben en ze, samen met de klantenservice, zeggen dat ik het met een speciale contrastekker kan verlengen. Maar overal waar ik lees(incl. de instructieboekje. Ha) blijkt het verlengen van de kabel niet te mogen en het alleen rechtstreeks op de trekschakelaar moet komen. Ik ga het ook niet riskeren. Ik ben alleen aan het overwegen of ik de bovenkant van de wasmachine kan openen om binnen te kunnen zien of dit het maximale lengte van de snoer is. Met een cm of 20 ben ik er al, namelijk. Grote twijfels. Of nog een optie is om een wasmachine verhoger te kopen voor een paar tientjes. Advies is gewaardeerd.
Link naar reactie
Hier zit een standaard netsnoer aan met een stekker die op de elektronica module geklikt word. Als je het bovenblad er af haalt dan zie je dat je geen extra ruimte er bij krijgt. Dus gewoon een stuk netsnoer halen (3 x 2,5mm) en een degelijke kroonsteen strip. Originele kabel afknippen bij de overgang tussen de 3 losse draden en de buiten mantel en dan via de kroonsteen de losse kabel er aan zetten. Zorg er voor dat de trek ontlasting goed vast komt en laat de kabel in een lus hangen zonder de grond te raken. Als de stekker pen van de aarde aansluiting ook op de stekker pen voor de bruine of blauwe past dan kun je ook losse vlak stekkers aan de nieuwe kabel persen. Voor zowel de kroonsteen als vlakstekker geld het zelfde: zorg dat de contacten goed vast zitten anders krijg je daar een overgangs weerstand, dus hitte en dus brand of een dikke schroeiplek. De machine op een verhoging zetten kan ook, minder kans op roestvorming door water sputters maar het moet wel goed passen anders valt hij er vroeg of laat van af. Of je dit zelf mag doen: zou niet weten waarom niet. Bij twijfel laat je het doen door je leverancier. En verlengen met een extra stekker: dus niet, zou dan waterdicht moeten zijn. Als AEG het tegendeel kan bewijzen: graag de link waar staat dat dit mag binnen de NEN1010 norm.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...