Ga naar inhoud

Indesit wasmachine pakt water maar draai


Aanbevolen berichten

Zoals ik al in het onderwerp zei mijn indesit Mod iwc 71451 eco (eu) werkt niet. als ik hem aanzetgebeurt het volgende: 1. pompt water weg. 2. pakt nieuw water 3 maal achtermekaar. 3. maakt een zacht tikkent/klikkend geluid zo n 4 keer met korte pauzes. 4. doet dan een poos niks en soms gaan alle lampjes knipperen. nu las ik al wat links en rechts kan de koolborstel de oorzaak zijn van dit de band en trommel draaien nog goed en zijn in keurige staat de moter zelf zit niet vast ofzo heb ook even een blik geworpen op het printplaatje zag er niet nat uitofzo . anyways iemand enige tips hierover ook hoe ik de koolborstels vind zonder de boel te vernielen :P alvast bedankt
Link naar reactie
Verwijder het achterpaneel, je ziet dan de https://www.europart.nl/indesit-c00263959-motor-c00263959-iwe7145beu-iwd5145eu-wml540gukr-wasmachine-02246010/q zitten. De https://www.europart.nl/indesit-c00196539-koolborstel-c00196539-ab-846-1030-al-1256-wasmachine-00247090 zijn de 2 rood/oranje dingen die je ziet. Trek het stekkertje er voorzichtig af en draai de schroefjes er uit. Als ze korter zijn dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus van een AEG. De motor hoeft er niet onder weg als je er van achteren bij kunt.
Link naar reactie
oke ik heb ze nagekeken ze zitten volgens mij goed want anders dan ze dr nu in zitten kan niet maar ik heb hem aangezet en hij draait wel alleen niet de snelheid die die normaal doet ook viel me op dat het water niet warm word. vervolgens krijg ik dit keer op keer: water gaat er in , hij draait een beetje , klikt,water gaat er in , hij draait weer een beetje , klikt weer en dit herhaalt hij nonstop ( heb hem maar uitgezet) wat ik gedaan heb : print plaat nagekeken op bol staande of kapote dingetjes waren wel zwarte smeer veegjes op het bord maar verder niks ik heb de koolstof borstels vervangen en na gekeken of ze goed zitten ook de kapels naa gekenen ( echt ELKE kabel/aansluiting) de water pomp en de slangen zijn schoongemaakt water loopt netjes eruit maar ook in de wasmachine lekt verders ook niet de trommel draait goed en soepel met de hand hij blijft ook gecentreerd dus bij deze ik snap het niet meer :S heeft u nog een idee wat ik zou kunnen doen?
Link naar reactie
oke ik heb ze nagekeken ze zitten volgens mij goed want anders dan ze dr nu in zitten kan niet maar ik heb hem aangezet en hij draait wel alleen niet de snelheid die die normaal doet ook viel me op dat het water niet warm word. vervolgens krijg ik dit keer op keer: water gaat er in , hij draait een beetje , klikt,water gaat er in , hij draait weer een beetje , klikt weer en dit herhaalt hij nonstop ( heb hem maar uitgezet) wat ik gedaan heb : print plaat nagekeken op bol staande of kapote dingetjes waren wel zwarte smeer veegjes op het bord maar verder niks ik heb de koolstof borstels vervangen en na gekeken of ze goed zitten ook de kapels naa gekenen ( echt ELKE kabel/aansluiting) de water pomp en de slangen zijn schoongemaakt water loopt netjes eruit maar ook in de wasmachine lekt verders ook niet de trommel draait goed en soepel met de hand hij blijft ook gecentreerd dus bij deze ik snap het niet meer :S heeft u nog een idee wat ik zou kunnen doen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...