Ga naar inhoud

Wasmachine begint meteen te spoelen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Kleine vraag. Ik weet niet of deze al eens gesteld is maar ik heb hem nog niet kunnen vinden. Ik probeer mijn wasmachine te ontkalken omdat we vrij hard water hebben in de krimpenerwaard. Ik gebruik natuur azijn en een 95 graden draai. Maar nu zet ik de wasmachine aan en begint hij meteen af te pompen wat er binnenkomt. Naar mijn idee krijgt op die manier de azijn niet echt kans zijn werk te doen als het meteen omgespoeld word, of valt dit wel mee? Is het normaal dat hij op een warm programma meteen afpompt? Of zal ik hem pauzeren en er nog een fles doorheen gooien? Het afpompen is nu wel gestopt en is het apparaat aan zijn draai begonnen. Maar hoeveel azijn nog aanwezig zal zijn weet ik niet. De wasmachine is een Electrolux intuition 6kg eco valve ( voor zover dat nog interessant is )
Link naar reactie
Een aantal machines begint met afpompen om het rest water eerst weg te pompen. In jou geval is dat dan dus ook het azijn. Wat je kunt doen is de machine starten en als hij dan klaar is met afpompen en begint water te nemen de machine uit zetten. Als de deur dan nog open kan dan zo een liter er in gieten. Als de deur niet meer open kan dan via de zeepbak naar binnen gieten. Laat hem dan een uurtje zo staan, het belangrijkste deel wat je wilt ontkalken (= het verwarmings element) hangt dan in het azijn. Daarna de machine weer starten en zijn gang laten gaan. Als hij dan bezig is met het verwarmen kun je er evt via de zeepbak nog een liter bij gooien.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...