Ga naar inhoud

Bosch wasmachine WAS32743NL/10 gaat niet


Aanbevolen berichten

Mijn Bosch wasmachine WAS32743NL/10 gaat niet meer aan. Het probleem is begonnen met stroom + display die uitvalt tijdens een wasprogramma op willekeurige momenten. Als de bedieningsknop naar "0" wordt gezet en ik wacht enkele minuten, dan start de wasmachine opnieuw op. Ook kan de wasmachine uitvallen tijdens het vullen van de wasmachine met wasgoed, dit was eerst niet. Echter na de laatste uitval gaat de wasmachine nu helemaal niet meer aan. Het vreemde is dat er geen kortsluiting in de meterkast van de elektra ontstaat. Het geaarde stopcontact na uitval wasmachine nog werkt. Stroomuitval lijkt dus te worden veroorzaakt door de wasmachine zelf. Printplaten van de bedieningsmodule en vermogensprint zien er daarintegen goed en onbeschadigd uit. Alle aansluitingen in de wasmachine nagelopen en die zitten goed aangedrukt vast. Weet iemand wat ik hier zelf aan kan doen? En wat het defect zou kunnen zijn/ veroorzaken? Bij voorbaat dank voor de reactie!
Link naar reactie
Grote kans op een defecte voeding op de vermogens print. Controleer het voedings IC-je met 7 pootjes (3 aan de éne kant en 4 aan de andere) op scheurtjes en de onderdelen die er direct omheen zitten op verkleuring. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken en die ergens op internet zetten waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...