Ga naar inhoud

Electrolux EWF16470 maakt brommend gelui


Aanbevolen berichten

Beste allemaal, mijn electrolux EWF16470 wasmachine waste niet zo fris meer. Toen heb ik het zeepbakje en binnenkant bij zeepbakje goed schoongemaakt en de rubber rand in de deur. Vervolgens onderin wat muntjes en stof verwijdert (dat klepje bij de pomp). Gecheckt of deze nog draaide. Toen begon de machine ineens een raar brommend geluid te maken. Dit houdt aan ook al staat hij niet aan. Als ik hem aanzet geeft hij foutcode EFO aan. Op internet zie ik dat ik hem dan van voren hoger moet zetten. Dit heb ik gedaan maar vanmorgen (na ca 12 uur achterover staan) deed de machine het nog niet (nog steeds brommend / pompend geluid). De machine deed het al wel iets langer dan gisteren want er kwam een minuut water in het bakje voordat hij de code weer gaf en een brommend geluid ging maken. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Of moet ik hem langer achterover laten staan? Dank! Esther
Link naar reactie
EF0 betekend dat hij water heeft gelekt op de bodem plaat onder in de machine. Vrij vertaalt: hij lekt ergens of je hebt met water gelekt bij het schoonmaken van de zeepbak of het los maken van het pomp filter. Daarom blijft/gaat nu direct de afvoer pomp draaien. Verwijder het achter paneel. Staat er water op de bodemplaat? Dan goed droog maken, machine starten en kijken waar hij lekt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...