Ga naar inhoud

LG Wasmachine lekt


Aanbevolen berichten

Ik heb een LG DD147MWN. Ik heb de wasmachine inmiddels 9 jaar. Vooral de laatste 2,5 jaar is hij intensief gebruikt vanwege een kindje, waarbij we ook nog eens wasbare luiers gebruiken (3 extra wassen per week). Vorige week maakte hij ineens een vreemd ratelend geluid wanneer hij water zou moeten pakken. Hij pakte geen water en draaide daardoor een droge was. Inlaatfilter en uitlaatfilter schoongemaakt en toen deed hij het weer normaal. Een paar dagen geleden viel tijdens het draaien van de was plotseling de stroom uit. De opvangbak onder de wasmachine stond vol water. Ik ben op zoek gegaan naar een lekkage, maar kon niks vinden. De kappen van de wasmachine afgehaald en laten draaien, kranten eronder gelegd, maar niks lekt (meer). Ik heb nu het zeepbakje gedemonteerd inclusief de rubberen slang naar de trommel, alles schoongemaakt. De filter beneden extra schoongemaakt. Ik zie aan de binnenkant ook nergens sporen van een grote lekkage. Wel zie ik bij het zeepbakje wat sporen, maar meer in de vorm van druppeltjes. Bij het filter onderaan zat kalkaanslag tussen de rubber sluitring, wat misschien ook wat gelekt kan hebben. Onderin de machine zit een witte plastic plaat die helemaal onder de kalkaanslag zit. Heeft daar dan langere tijd al water gestaan? Heeft iemand nog ideeen wat ik kan bekijken? Ik denk dat ik hem maar weer verder laat draaien en een water alarm onderin de bak leg. Ik vertrouw de machine niet meer.
Link naar reactie
Volgens mij heb ik het opgelost. Ik heb heet water in de afvoer van het huis en in de afvoer van de wasmachine gegooid en toen zag ik het water er uit druppelen bij het pluizenfilter. Het rubber was helemaal aangekoekt van de kalk, dus die lekt al wat langer wat druppeltjes. Ik zag dat de dop krom is en dat hij daarom (i.c.m. een 9 jaar oude afdichtring) niet meer goed af sluit. Ik heb op de LG website een nieuwe pluizenfilter met dop gekocht. Hopelijk 1 van komende dagen in huis dus kan ik het testen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...