Ga naar inhoud

Bosch WAS32791NL20 hoe koolborstels verv


Aanbevolen berichten

Beste, Ik heb een Bosch wasmachine, model WAS32791NL/20. Ik moet vrijwel zeker de koolborstels vervangen. Ik heb de motor er al uit (type EAN nr. 8713411106026). Maar ik begrijp niet helemaal goed hoe ik de koolborstels er uit moet krijgen. Moet ik de hele kap van de motor er afhalen om bij de schroeven te kunnen, of kan ik ze er op de een of andere manier uittrekken? In het laatste geval zie ik niet helemaal hoe dat zou moeten zonder iets kapot te maken. Moet ik bijvoorbeeld iets indrukken of juist uitrekken om de koolborstel er uit te krijgen? De veer heb ik wel los (schuifje), maar ik neem aan dat ik niet aan de veer moet gaan trekken.... Hoop dat iemand mij helpen kan. Vast veel dank
Link naar reactie
Zo simpel is het wel. https://www.europart.nl/bosch-00605694-koolborstel-00605694-wae27160-wae281m1-wasmachine-00547420. Iets wringen aan het stripje waar in dit geval de gele draad aan zit en je haalt dan deze er uit. Dan zie je een plaatje waar het veertje aan zit. Deze trek je er voorzichtig uit.. Montage in omgekeerde volgorde. Ik weet niet of deze machine een reset nodig heft of niet. Als je de borstels, motor en stekker er weer goed op hebt zitten en je krijgt nog een E43/E21 of F43/F21 melding dan dit even melden, kijken we dan verder.
Link naar reactie
Hallo HarryO, Zeer veel dank voor je vriendelijke reactie. Ik krijg ze er echter met trekken aan het veertje niet uit. Er zit een soort klikje in de plastic geleider die het niet mogelijk maakt hem er uit te trekken (ben dus bang hem dan kapot te trekken). Richting motor loopt het soepel, maar er uit niet, wordt ergens door tegengehouden. Ik dacht, wellicht moet ik deze naar binnen drukken? Maar dat hielp niet. Ik wil niets forceren uiteraard. Enig idee wat het beste te doen? Hard trekken? Vast veel dank!
Link naar reactie
Werkt weer als een zonnetje nadat ik gevonden had hoe je de F43 melding moest resetten. Dat moet met de "<"-toets op het apparaat!! Eerst grote knop naar half beneden zetten, dan deze <-toets indrukken, ingedrukt houden en programma-knop naar volgende stand (afpompen) zetten. 5-10 seconden vasthouden, loslaten en dan programma-knop weer naar 12 uur (uit dus). Nu heeft de reset gewerkt en doet alles het weer.
Link naar reactie
Werkt weer als een zonnetje nadat ik gevonden had hoe je de F43 melding moest resetten. Dat moet met de "<"-toets op het apparaat!! Eerst grote knop naar half beneden zetten, dan deze <-toets indrukken, ingedrukt houden en programma-knop naar volgende stand (afpompen) zetten. 5-10 seconden vasthouden, loslaten en dan programma-knop weer naar 12 uur (uit dus). Nu heeft de reset gewerkt en doet alles het weer.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...