Ga naar inhoud

Siemens iq300 wasmachine zonder display


Aanbevolen berichten

Goedenavond, Ik ben nieuw op de forum, en zit met een probleem. Ik heb een Siemens IQ300 zonder display wasmachine, en sinds vandaag doet hij niks meer. De was kwam nat uit de machine, en de centrifuge lampjes 1400, 800, en niet centrifugerenlampje knipperen. Weet iemand wat dit betekend? En kan ik dit zelf oplossen? Alvast bedankt Groetjes Herman
Link naar reactie
Mag ik het volledige type nummer uit de deurrand? Geef ook even aan welke lampjes het zijn. Bovenste, middelste en onderste? Dit omdat er 1400 toeren machines zijn die volgens de gebruiksaanwijzing maar 1200 toeren draaien, de tekst bij de lampjes klopt dan dus ook niet. Indien inderdaad boven, midden en onder: Foutcode E21/F21 versleten koolborstels. Controleer de lengte hiervan en indien minder dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie https://www.youtube.com/watch?v=N_r8d93xPYw. Daarna moet de machine nog gereset worden volgens een speciale, type gebonden procedure.
Link naar reactie
Borstels dus. Daarna resetten. Procedure: - Sluit deur en zorg dat de programma knop op Uit staat. Draai de programma knop in één keer door naar Spoelen/Centrifugeren. Wacht 3 á 4 seconden, druk dan de centrifuge snelheid knop in en houd deze ingedrukt. Draai de programma knop 1 stand verder naar Afpompen. Wacht 3 á 4 seconden, laat de centrifuge snelheid knop los en draai de programma knop door naar Uit.
Link naar reactie
Net iets anders, programma knop heeft een iets andere functie. Zet de machine uit. Sluit de deur. Draai de programma knop in in keer naar "6 uur" (= Centrifugeren) Druk de toets van de centrifuge snelheid in en houd deze ingedrukt. Draai na 4 seconden de programma knop door naar "7 uur" (=Afpompen). Laat 4 seconden later de centrifuge snelheid toets los en draai de programma knop door naar Uit. De machine moet nu gereset zijn.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...