Ga naar inhoud

Bosch WAE28362NL/54 blijft ‘hangen’


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb al veel berichten gelezen over een soortgelijke fout maar ik kan de oplossing voor mijn geval niet vinden. De wasmachine blijft random (dus de ene wasbeurt wel de andere niet) hangen op 0:01. Dit is aan het eind van elk programma, dus de was is dan wel netjes gecentrifugeerd etc. Eigenlijk is het ontbreken van het eindsignaal (3 piepjes) hier het meest vervelend. Wat ik tot nu toe heb vast kunnen stellen/uitvoeren: -water wordt wel gewoon warm tijdens de wasbeurten -was op 90 graden gedraaid met een vaatwastablet -reset uitgevoerd Wat ik nog niet geprobeerd heb is een ander wasmiddel te gebruiken (poedervorm). Ik gebruik zoals denk ik de meeste mensen wasbuiltjes. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? alvast bedankt.
Link naar reactie
Als de machine eindigt met een "1" code betekend dit dat er ergens een fout opgetreden is. Je krijgt dan ook niet de einde was melding, formeel is de machine nl nog niet klaar. Doe eerst eens een paar basis testen. Maak de vakjes van de zeepbak droog zodat je ook kunt zien of er wel water genomen word. Sluit de deur, kies voor voorwas programma 40+ en start hem op. Trek het zeepbakje iets open. Zie je water binnen komen via het voorwas bakje? Kies voor het hoofdwas programma 30. Zie je water binnen komen via het hoofdwas bakje? Wacht totdat hij zelf stopt met water nemen. Zie je duidelijk water in de trommel staan? Hij gaat nu beginnen met het was programma. Draait de trommel beide kanten op? Je zou hem nu ook moeten horen verwarmen (zacht fluitend geluid). Als hij de temperatuur bereikt heeft zou hij verder moeten gaan in het programma door af te pompen, weer water te nemen via het hoofdwas bakje en dit een paar keer te herhalen. Daarna zou hij water moeten nemen via het wasverzachter bakje (kan icm het hoofdwas bakje). Dit weer te moeten afpompen en daarna geleidelijk te gaan centrifugeren. Werkt dit naar behoren en maakt hij het programma dan netjes af of eindigt hij weer met een 1 ? Mogelijk krijg je tijdens deze acties ook een foutcode met een letter F. Welke code is dat dan?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...