Ga naar inhoud

Bosch serie6 varioperfect E18 foutmeldin


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij met de volgende storing helpen? Ik heb een Bosch typenummer WAQ28496NL/06. Helaas heeft ie de storing E18. Heb de afvoerpomp vervangen en heeft 1 keer het water afgevoerd en doet dit als ik alleen de opdracht geef om het water af te voeren. Bij een wasprogramma loopt ie vast en geeft ie iedere keer de E18 storing. Na een reset doet ie weer het zelfde 1 keer water afvoeren en daarna niet meer. Ik heb inmiddels de afvoerpomp dus vervangen maar blijft de storing geven. De reset heb ik gedaan door de wasknop programma op 6 uur te zetten en dan de centrifuge knop inhouden een 3 seconden en dan krijg ik soms weer de melding en soms niet. Van de stroom afgehaald en nog steeds. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
Link naar reactie
De reset procedure is niet volledig, je mist het laatste deel. Procedure is: Deur dicht en programma knop op 0. Dan in één keer met de klok mee draaien tot "6 uur" dus de stand Spoelen/Centrifugeren. Dan de centrifuge knop indrukken, ingedrukt houden en na ongeveer 3 seconden de programma knop 1 positie verder draaien, 3 seconden wachten en dan de centrifuge knop weer los laten. Programma knop door draaien naar Uit. De reset is nu uitgevoerd. Draait de pomp wel als je kiest voor afpompen of dan ook niet? Indien wel: blaas het slangetje van de nivo regelaar eens door. Verwijder het bovenblad, de nivo regelaar zit rechts boven. Trek het dunne slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug.
Link naar reactie
Beste HarryO, De afvoerpomp werkt soms wel als je op afpompen zet en soms ook niet. Heb hem nu gereset zoal je hebt aangegeven. Ga morgen een wasje draaien en mocht ik nog hetzelfde probleem ervaren dan zal ik de nivo regelaar eens door blazen. Bedankt alvast voor je hulp en je hoort van me als het heeft gewerkt. Groet, Süleyman
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...