Ga naar inhoud

aeg lavamat 74650LE stopt meteen na het


Aanbevolen berichten

probleem is het volgende: na het kiezen van een programma (bijv. katoen, toerental 800, 60 graden en tijd 2:20 uur), begint de machine eerst af te pompen na het indrukken van start. Na het afpompen stopt de machine en ontgrendeld de deur. Ik doe de deur open en dicht en start het programma opnieuw. De machine draait daarna zijn programma tot het einde, maar doet daar wel 20 minuten sneller over. En het lijkt wel of het water niet verwarmd wordt. Na het afpompen van het water aan de afvoerslang gevoeld. Voelt gewoon koud aan. Element gecontroleerd (27,2 ohm). Ik weet niet waar ik het moet zoeken.
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk, van verwarming tot deurvergrendeling. Lees de foutcode eens uit. Zet de machine aan op een willekeurig wasprogramma en start hem op. Als hij fout gaat druk dan de toetsen Start/Pauze en Tijd(Tijdbesparing) samen in en houd ze ingedrukt. Welke melding krijg je dan op het display?
Link naar reactie
de machine geeft foutcode E68. Dit heb ik op internet gevonden: E68 Te hoge afleidingsstroom Verwarmingselement of andere onderdelen vervangen. Verwarmingselement is het niet. Die heb ik gecontroleerd. Verwarmingselement contacten losgetrokken en zo laten draaien. Nu start de machine normaal op; pompt water af en wil de trommel vullen met water. Dus komt de storing uit de besturingsprint. Die ga ik morgen onderzoeken.
Link naar reactie
Jou conclusie is niet correct. E68 is een (aard)sluiting in het element. Dat hij nu wel draait komt dus omdat je het element afgekoppeld hebt. Meet het element door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn tussen de buitenste klemmen en oneindig tov aarde. Let wel: de aardsluiting treed mogelijk pas op als het element in het water zit omdat het water via een klein gaatje of scheurtje in het element loopt.
Link naar reactie
Hi Harry, ik had de weerstand al tov de buitenkant van het element gemeten. Die is oneindig. En het element heeft een weerstand van 27 ohm. Toch een nieuw origineel element besteld en geplaatst. ik heb dezelfde storing met het nieuwe element. Ik heb het element losgekoppeld van de print en op de print gemeten. Als de machine uit staat staat er tussen het ene contact en de aarde ongeveer 50 V en het andere contact en aarde ongeveer 125 V. Ik heb ook geen schema om te zien hoe het in elkaar zit. Ik denk dat de mini relaias op de print, defect is. Bij electrolux hoef je geen print proberen te bestellen, want ze willen dat eerst hun technicus ernaar gaat kijken voor 119 euro voor het eerste halve uur en 23 euro voor elk volgend kwartier.....wat een service ....geweldig. Tja dan maar zelf de print proberen te repareren. Wordt vervolg.
Link naar reactie
Hallo Harry, dank je wel voor de reparatie handleiding. Ik heb de motor (j3) en het element (j2) losgekoppeld . Als de machine uit staat meet ik Direct op de print op connectoren j2 en j3 dezelfde spanning tussen fase en aarde. Er zou geen spanning op mogen staan in uit stand. De afvoerpomp zit direct tussen de fase en aansluiting j4 op de print. Helaas zit er een probleem in de print. Ik heb zelfs analoge niveauschekellaar en de solenoids losgetrokken van de print en blijf dezelfde spanning meten tussen j2 en aarde ( 125 V) . Ik geef het op. Ik ga electrolux niet rijker maken door een monteur in te schakelen. Jammer dat ze de print niet willen opsturen. Ik ga maar een bosch proberen van rond de 750 euro. De aeg ga ik uit elkaar halen en de omderdelen los proberen te verkopen ( behalve de besturingsprint dan ).
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...