Ga naar inhoud

Zanussi ZWG 3143 geeft spoelbeurt ná he


Aanbevolen berichten

Zanussi ZWG 3143 geeft spoelbeurt ná het centrifugeren -------------------------------------------------------- Beste allemaal, ik ben nieuw op het forum en zou blij zijn met alle hulp. Wij hebben al jaren een Zanussi ZWG 3143 en sinds kort komt de was er kleddernat uit. Ik ben er eens naast gaan zitten en heb de sterke indruk dat de machine na het laatste centrifugeren nog een keer water tankt, dat afpompt en vervolgens de deur vrijgeeft en wasbeurt stopt. De was is dan dus opnieuw nat. Het enige dat helpt is na het wasprogramma alleen centrifugeren te kiezen en dat te draaien met de kraan dicht. Dan gaat het wel goed. Ik heb geprobeerd de foutcodes uit te lezen zoals hier op het forum beschreven en kom uit op E71 ?? Iemand enig idee wat ik zou kunnen aanpakken of vervangen?
Link naar reactie
Weet je 100% zeker dat hij water in neemt of lekt het inlaat ventiel waardoor en langzaam water in komt? Dit kun je zien door tijdens het centrifugeren de zeepbak er een eindje uit te trekken. Noteer dan als je water ziet binnen komen in welk deel van het zeepbakje dat dan binnen komt. E71 is een verwarmings probleem, mogelijk van een eerdere storing.
Link naar reactie
Dankje wel Harry voor de reactie. Ik heb het net nagekeken. Hij lekt absoluut niet door. Er wordt echt na de centrifugeerbeurt een mooie nieuwe straal water in de middelste lade gespoten (hoofdwas) Niet genoeg om de trommel te vullen, wel genoeg om de was er nat uit te halen. Enig idee waar ik kan beginnen met knutselen of een onderdeel wat kapot kan zijn?
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Stap voor stap afwerken: - Slangetje van de nivo regelaar deels verstopt. Verwijder het bovenblad, rechts boven zie je de nivo regelaar zitten. Trek het dunne slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine nog eens. - Module probleem. Controleer alle stekker verbindingen. Verwijder de print uit de module behuizing. Zie je daar zwart poeder/stof op zitten Dan schoonmaken met een kwast of stofzuiger. Controleer die module print op losse contacten en gesprongen onderdelen. - Kabel probleem. Controleer de bekabeling van het inlaat ventiel naar de module. Controleer de bekabeling van de nivo regelaar naar de module. Controleer de bekabeling van het verwarmings element naar de module. Controleer de bekabeling van de motor naar de module.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste Harry, dank voor de tips. Ik ben de hele rij afgegaan. Het ziet er allemaal nog tip top uit. Op de module inderdaad zwart poeder, in een van de hoeken van de printplaat tussen een IC met 8 poten (U5) en een staande spoel (een soort trafo, T1). (ik heb evt een foto) Het is niet te zien welke van deze twee kapot is. Maar ik gok op de spoel. Zou dat de klacht kunnen veroorzaken? Na montage doet de wasmachines het nog steeds perfect, afgezien van dat hij na het centrifugeren even water neemt en een paar keer ronddraait. En dus de was er nat uitkomt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...