Ga naar inhoud

Bosch Max WFO 2450 - centrifugeert niet


Aanbevolen berichten

Beste, Excuus als ik nu een nieuw forum topic start die al eerder geweest is (kon dit niet zo snel vinden namelijk). Mijn Bosch Max WFO 2450 werkt niet naar behoren. De situatie is als volgt: - Ik heb vandaag met de juiste hoeveelheid was een programma gekozen (kreukherstellend, 30 graden). Hij leek het goed te doen. Echter toen ik de was er uit wilde halen bleek het allemaal nog nat te zijn (alsof hij niet goed gecentrifugeerd heeft). Om die reden heb ik het programma "Centrifugeren gekozen (na de constatering), echter draait de wastrommel met dit programma niet. Hij lijkt het spoelwater eerst goed af te pompen, echter daarna loopt de tijd alleen af en hoor ik af en toe een tik, echter nogmaals, draait de wastrommel helemaal niet. Mijn indruk is dat het "Onbalans-controlesysteem" niet goed werkt, kan dat kloppen? Zo ja, kan ik dit zelf repareren en zo ja, hoe? Dit kan ik namelijk niet vinden in de handleiding. Ter aanvulling, ik heb voor het draaien van dit wasprogramma de afvoerpomp schoongemaakt en zoals de handleiding aangeeft, eerst 1 liter water in wasmiddelbakje 2 gedaan en vervolgens programma "Afpompen" gekozen. Ik hoor graag of iemand hier mij bij kan helpen, alvast dank! Met vriendelijke groet, Remy de Laat
Link naar reactie
Zeer grote kans op versleten koolborstels. Het tikken wat je hoort zijn de relais die de motor aan en in de juiste richting laten draaien. Ik ga er vanuit dat je de WFO2450NL/01 hebt (staat in de deurrand) Verwijder het achterpaneel, je ziet dan de motor zitten. Controleer de lengte van de koolborstels: indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. LET OP: deze machine is met 2 verschillende motoren uitgeleverd: je hebt https://www.europart.nl/bosch-00154740-koolborstel-00154740-wm-6-serie-wasmachine-00547380 Voor beide originelen zijn ook alternatieven verkrijgbaar zoals https://www.europart.nl/bosch-00154740-koolborstel-00154740-wm-6-serie-wasmachine-00547381 . Zie voor vervanging ook het https://www.youtube.com/watch?v=N_r8d93xPYw
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hi Harry, Dank nog voor de snelle reactie en excuus voor mijn verlate reactie. Het is inderdaad dat model. Ik heb de achterklep verwijdert zoals op het filmpje en wil nu de motor eruit halen, echter is er een bedrading anders dan op het filmpje - foto via de volgende link hoe het er bij mij uitziet: https://photos.app.goo.gl/SaZeBwqv4HRTsTQP9 De bedrading aan de motor (die ik op het filmpje eraf moet halen) zit bij mij aan twee kanten, terwijl op op het filmpje hij maar aan een kant is aangesloten. Hoe kan ik deze veilig verwijderen? Alvast dank! Gr, Remy
Link naar reactie
Jij hebt het éérste model motor, die op het filmpje is al een paar modellen verder. Basis is het zelfde. De kabel die vanaf boven komt is de de aanvoerende kabel. De stekker die je ziet kan naar voren losgetrokken worden. Het deel waarvan de draden naar onderen lopen zit vast aan de motor beugel. Daarna haal je de groen/gele draad nog los.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Hi Harry, Ik heb nu de koolborstels verwisseld, echter als ik de wasmachine nu aanzet dan draait de trommel 1x hard en dan stopt hij weer. Na 20-30 seconden draait hij weer 1x rond en dan stopt hij weer, etc.. Oftewel, er lijkt iets mis te gaan. Ik heb een vermoeden. De aansluiting op 1 van de koolborstels (het draad) lijkt niet optimaal. Kan het daar aan liggen? Ten tweede, maakt het uit of de zwarte band aan de achterkant van de trommel met de ribbels of met de vlakke kant naar beneden zit? Ik hoor het graag, alvast dank! Mvg, Remy
Link naar reactie
Als hij gelijk vol gas gaat dan heb je de tacho spoel niet aangesloten of beschadigd. Dat is de spoel op de motor as tussen de koolborstels. Meet de weerstand hiervan op de stekker verbinding. Deze moet tussen de 100 en 500 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. De snaar moet met de ribbels de motor as en trommel poelie raken. Dus aan de "binnenkant" zitten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...