Ga naar inhoud

Help! Ongewensd repeterend CPU gebruik


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds twee weken draai ik een nieuw sta-alleen systeem (zie specs onder). Bij een aantal applicaties bemerkte ik wat ongebruikelijke hickups dus maar eens in de task manager gekeken. Hier zie ik iets vreemds gebeuren: In de grafiek CPU Usage History zie ik dat iedere seconde een 'beroep' op mijn CPU wordt gedaan waarbij de graph -in zaagtandmodel- uitschiet naar 20 tot 30% (mijn systeem is op dat moment in rust en ik draai geen applicaties, voor zover ik weet). Als ik vervolgens kijk onder het tabje Processes, lijkt het er op dat het proces 'System' deze uitschieters veroorzaakt. Ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik WXP in safe modus opstart, ik geen last heb van de genoemde hickups. Als ik het proces 'System' beeindig vertelt WXP me dat mijn systeem instabiel kan worden. Toch op OK klikken; dit zorgt er inderdaad voor dat een aantal systeemfuncties (oa geluid) het niet meer doet. De hickups in de grafiek zijn echter wel verdwenen. Inmiddels ook Adaware en McAfee antivirus laten controleren of er iets mis is (dat is niet zo). Dit lijkt me niet normaal. Heeft iemand tips om hier iets tegen te doen? Hoor graag! Specs: WinXP Home UK P4 2,6GHz Asus P4PE Audio/Lan 512MB HDD 80GB & 30GB Asus GeForce 8460 128 Mb DirextX 9, Mediaplayer 9 Gr Robus
Link naar reactie
Ha ODF, Dank voor de tip. Wellicht de weg naar een oplossing maar niet een oplossing op zich. Wellicht kan je aangegeven hoe ik er op die manier achter kan komen wat de oorzaak is van de hickups. Moet ik het bv in de hoek van de system.ini zoeken en daar stelselmatig aan-/uitvinken, gelet op het feit dat het proces 'System' het herhaalde beroep op mijn CPU doet? Nieuwe inzichten en gelijksoortige ervaringen blijven welkom! Gr Robus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...