Ga naar inhoud

Unmountable boot volume


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn laptop met windows XP vandaag opgestart maar ik krijg vervolgens een blauw scherm met de volgende tekst erop [quote:0491c8dc89] A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer UNMOUNTBLE_BOOT_VOLUME If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable bios memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to selec Advanced Startup options, and then select Safe Mode Technical information: *** STOP: 0x000000ED (0x853cfbb8,0xc000009c,0x0000000,0x00000000)[/quote:0491c8dc89] - Ik heb vervolgens mijn Windows XP cdrom erin gedrukt en hier de opties repair gedaan. Nadat hij is gerepaired kwam hij wederom met dezelfde melding. - Ook heb ik de opstartdiskettes van WIndows XP gedownload en die erin gedaan en ook laten repairen. Hierna kwam hij ook wederom in het blauwe scherm - Ik heb ook een image met ghost proberen te maken, DIt is ook niet mogelijk want hij wil de image helemaal niet terug zetten - Als ik scandisk erover heen gooi dan loopt hij na 5% vast Het enige waar het misschien aan kan liggen is dat, hij geeft een melding dat de CRC incorrect is, maar ik heb geen idee wat je hieraan kan doen. Kun je dit herstellen of is mijn schijf naar de kloten. Ik moet de bestanden die ik op mijn laptop heb staan, wel terug hebben want ze zijn voor mijn werk en er is geen back-up van. Kan iemand mij misschien helpen die misschien hetzelfde probleem is tegen gekomen Greetings Kevin
Link naar reactie
Lees dit maar: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315403 Je moet in Recovery Console het commando [b:7a78a852c7]chkdsk /r[/b:7a78a852c7] uitvoeren. Meestal is dat voldoende om te repareren. Mocht dit problemen opleveren, dan zou ik proberen om WinXP er naast (dus op dezelfde partitie) te installeren. Daarmee kun je ook de 1e installatie weer hertellen en kun je alsnog de 2e installatie weer verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...