Ga naar inhoud

Blauwe schermen in Windows XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg regelmatig van windows XP een rare foutmelding namelijk: 'Windows wordt algesloten om beschadiging te voorkomen' er nog een hoop ellende Er staat ook iets van bad_pool_celler of zoiets. Wat moet ik hiermee? Het gebeurd vaak zelf als ik er niet met de computer bezig ben. Het begon allemaal gelijk na de HCC beurs in november. Ik heb daar alleen 2x 512 MB SDram gekocht en er uiteraard in mijn computer gezet. Die 128 Mb die er in zat heb ik er uit gehaald, dus dan had ik 1GB ram. Windows 98 heeft problemen met meer dan 1GB ram geheugen heb ik gelezen ergens in en computer totaal nummer. Maar geldt dit ook voor XP? Ook met 512 MB doet ie raar ook als ik mijn 128 MB sim er weer in doe. Heb ik tijdens het plaatsen van het nieuwe ram iets kapot gemaakt? Ik weet het niet, maar het zou misschien kunnen. Soms staat er ook in zo'n melding dat er iets is met nv4.dll (dat is mijn driver van mijn videokaart) Is die soms kapot? Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Download de laatste nieuwe drivers voor je kleurenkaart, help dit niet druk dan op onderstaande link, en download het tooltje daar. Dat is een tooltje vam microsoft, dat je hele kleurenkaart doorlicht zodat je weet wat er aan de hand is (b.v. slechte drivers, irq conflict). http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ddtools/hh/ddtools/dv_5o4z.asp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...