Ga naar inhoud

Welke McAfee virusscanner/firewall met XP?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort Windows XP Home. Voordien had ik Windows 98SE en had hierbij in eerste instantie McAfee AV 5 (toenmalige versie) als virusscanner. Omdat ik hiermee veel problemen had, zoals traag systeem, automatische updates die niet werkten en corrupte log-bestanden, ben ik overgestapt op McAfee 4.51 SP1, de corporate versie van NAI. (Het uninstalleren van McAfee 5 was overigens problematisch, omdat het register ook na de un-install vol bleef zitten met dode McAfee sleutels). McAfee 4.51 SP1 installeerde een stuk netter en werkte goed, al ziet het er iets minder "gelikt" uit, in vergelijking met de fraaie skin van McAfee home edition. Nu ik XP heb, sta ik weer voor hetzelfde dilemma: Gewoon McAfee 4.51SP1 of McAfee Home 7 een nieuwe kans geven...? Wie heeft ervaring met McAfee 7 en XP Home. Draait het allemaal netjes? Is trouwens de combinatie McAfee Home 7 met de personal firewall aan te raden, of kun je net zo goed de gewone McAfee AV combineren met de gratis Zone Alarm?
Link naar reactie
sorry dat ik het moet zeggen maar mcafee is soms een probleem op zich, onder andere alleen al voor het uninstalleren, daarbij nog het feit dat het enorm vertraagd in vergelijking met andere scanners en moeilijkheden heeft om met andere progs samen te werken. goede raad : als je abbonement verlopen is schakel over op norton , heb ik ook gedaan en nu veel minder vertraging, minder problemen en belangerijkste geen virussen wat ik eens bij mcafee toch aan mijn broek had, ik denk dat het het yahaa.e virus was, weet het niet meer zeker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...