Ga naar inhoud

Problemen met defragmenteren.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn probleem met deframenteren zo goed mogelijk uit te leggen. Ik had tot vorig jaar , een inbelconnectie totdat ik cable wanadoo kreeg die een kennis(die verstand heeft van pc`s ???)voor mij gèinstalleerd heeft. :( Sindsdien werkt mijn explorer voor geen meter maar wat nog gekker is dat ik sinsdien als ik ga deframenteren mijn pc de eerste 10% er natuurlijk lang over doet , dan verder gaat tot ong: 15% en weer terug gaat naar 10% om daar vervolgens weer lang over te doen DAN DOORSCHIET naar die 15% er dan weer 2% bij deframenteerd en dan vervolgens WEER naar 10% gaat er WEER lang over doet dan doorschiet naar die (zeg maar 17%) en dan enz enz dus zou ik er 100 uur over doen om hem af te maken ik heb het weleens 2 dagen laten gaan en nog niet af. :roll: dus hij gaat steeds na ong : 1% opnieuw beginnen. Raar hè , en wat het gekke is wat zogenaamd klaar gedrefragmenteerd is ziet er als hij opnieuw begint hetzefde uit (met gaten en zwarte hokjes) GEEN PROGAMMA`s want die zij wit met een rood streepje) :oops: Wie weet wat ik daar aan kan doen ? ik werk met windows 98 SE . Elke sugesstie is welkom , bedankt alvast voor het e.v.t. reageren. Groetjes , Lucky :)
Link naar reactie
problemen met defragmenteren zijn er veel, vooral bij win98. als hij na de 10 % opnieuw begint, betekent dat meestal, dat er iets op de harde schijf is veranderd, (vaak een programma), dus begint hij opniew. maar hoe jij het omschrijft, weet ik eigenlijk niet zeker of het dit ook is, maar het valt te proberen. defragmenteer eens in de veilige modus (f8 of f2 bij opstarten) gebruik het progje [url=http://codestuff.netfirms.com/download.shtml]starter[/url] om alle programma's die mee opstarten even uit te zetten. twijfel je over iets om uit te zetten, kijk dan eens op [url=http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm]deze[/url] site, daar staat overal wel een beschrijving van. lukt dit niet, dan hoop ik voor je dat iemand anders wel een werkende oplossing heeft! succes jules
Link naar reactie
Dit is een heel bekend verschijnsel. Wordt [b:8548024666]meestal [/b:8548024666]veroorzaakt doordat een aantal programma's, denk vooral aan de virusscanner, op de achtergrond blijft lopen. Dit werkt het defragmenteren tegen omdat via die programma's voortdurend communicatie plaats vindt met de harde schijf. Extern programma gebruiken? Mogelijk, maar niet echt nodig. Veilige modus is een goede optie, maar ook niet echt noodzakelijk (een muis op een USB-poort werkt dan b.v. niet). Zelf sluit ik met Ctrl-Alt-Del alle lopende programma's af, behalve Explorer en Systray. Werkt daarna perfect. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:a94e6a9179="MGSpecial"]Wat heeft dit hele verhaal met je inbelverbinding te maken?Misschien is die nog wel aktief als je probeert te defraggen.[/quote:a94e6a9179] Als je denkt dat ik mijn inbel verbinding nog hebt , dan kan je ook niet lezen ook !!. die heb ik al een jaar niet meer (geen externe modem meer) want behalve dat ik niet kan defrag: kan ik ook geen uitgebreide schijfcontrol meer uitvoeren , werkt mijn server (explore) en outlook ook niet meer sinds er wanadoo op geinstalleerd is. Dus denk ik dat er iets mis gegaan is met het installeren. En nog wat ik weet niet of je bijbehandjes hebt gegeten (COMPUTERDESKUNDIGE) uit Z`meer ik ken je wel niet (of misschien juist wel hè) geef net als de andere gebruikers een nuttig advies of onthoudt je anders lekker van commentaar graag. :evil: Lucky
Link naar reactie
[b:720c058753]Bedankt ,voor alle reacties die ik heb gekrgen , ik heb aale mogelijke drivers en Prog: inclusief virusscan . en het ging perfect!! :lol: Alleen mijn probleem is nog steeds dat explore en mijn outlook voor geen meter werken. Ik heb een COM 21 van wanadoo en het lijkt alsof dat ding het zo af en toe het voor 10 min: doet dan gaat hij op inactief lijkt wel. Ook maakt mijn Pc bij outlook een rot herrie nu alsof hij heel wat aan het doen , behalev èèn mailtje binnen halen , maar ja ik weet het ook niet meer hoor , gaat nu al bijna een jaar zo (inbellen was wel duurder maar kon ik altijd op rekenen. :cry: En op de reactie van MG Special , ik dacht dat kleuren voor mij persoonlijk bedoelt was , sorry hoor !!! :oops: groetjes . lucky[/b:720c058753]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...