Ga naar inhoud

dualboot XP 98


anoniem

Aanbevolen berichten

Je wilt dus én een dualboot maken én twee partities die je hebt omdraaien? Nou... Dualboot wordt tijdens de installatie van de besturingssystemen geregeld. Je moet echter wel de juiste volgorde hanteren: éérst Windows 98 installeren (op bijv. C) en vervolgens Windows XP op een andere partitie (bijv. D). Windows XP setup zal automatisch een bootmenu aanmaken bij de installatie (Windows 98 heeft deze mogelijkheid jammergenoeg niet, daarom moet je eerst Win98 en dan WinXP installeren). Zoals ik het nu zie, heb je denk ik eerst Windows XP geïnstalleerd en vervolgens Windows 98, want je vraagt om een bootmenu (dat er al zou zijn als je de juiste volgorde had gehanteerd). Mijn vermoeden is dan ook dat je ook nog niet in Windows XP bent gekomen. Geeft niet, je kan alsnog handmatig een bootmenu aanmaken. Je zult dan een programma zoals Bootmagic (bij PartitionMagic geleverd) of een andere bootmanager moeten installeren in Windows 98, die dan een bootmenu voor je aanmaakt waarmee je in beide besturingssystemen kunt komen. Het omdraaien van de partities wordt erg moeilijk. Naar mijn weten kan dit zelfs niet in PartitionMagic 8.0 (de laatste versie). Daar kan ik je dus niet mee helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...