Ga naar inhoud

Geheugendump tijdens branden


anoniem

Aanbevolen berichten

[color=black:3be4d5ba0d]Als ik een cd wil branden met Nero 5 (laatste versie) met een externe FireWire brander (Nero zegt Lite-On 48x12x48, snelheid klopt wel alleen het is een LaCie, misschien zit er een Lite-On in???) komt er een geheugendump na het inlezen van de cd. De brander begint net met schrijven. Windows XP geeft een donkerblauw scherm met de melding dat er een geheugendump heeft plaats gevonden. Een stukje er uit is [b:3be4d5ba0d]KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR[/b:3be4d5ba0d] en [b:3be4d5ba0d]stop:0x0000007A (0xC03E6660, 0xC000000E, 0xF9998558, 0x09547869) ATIPI.SYS - ADDRESS F9998558 BASE AT F998C000, DATA STAMP 3D6DDB04[/b:3be4d5ba0d] Weet iemand of Nero wat fout doet of is het toch wat anders??? Timo [/color:3be4d5ba0d]
Link naar reactie
Toevallig Windows 2000 ? Het is vermoedelijk een fout in NERO. Pagelock en stamp fouten kunnen komen door corrupt geheugen(beheer) of een bug in de ATIPI.SYS driver (vroeger .VXD nu .SYS). Ik zou even alle software updaten en het geheugen controleren op fouten. Ook zou ik zoveel mogelijk achtergrondprogramma's uitschakelen tijdens het branden. Alhoewel er "kernel" staat vermoed ik niet dat het met Windows te maken heeft. Van datacorruptie is IIG sprake. Alleen nog uitzoeken; waar...
Link naar reactie
goed bedoeld , maar vage antwoorden en ik kan mij voorstellen dat de vrager daar niet mee verder komt. De melding van geheugen tekort of bufferunderrun is een lastig probleem met branden waar ik zelf ook nog steeds niet uitkom. Ik denk zeker niet dat het een fout in Nero is , maar eerder een conflict tussen progjes. Zelfs als je alle achtergrond progjes uitschakeld blijft - bij mij althans - het probleem bestaan. Foutherstel en defragmenteren helpt niet. Het antwoord van Jules zou misschien iets gebruikervriendelijk vertaald kunnen worden , mogelijk via Babylon en hemzelf??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...