Ga naar inhoud

Geheugendump: hoe te voorkomen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb reeds van de C!T zoekfunctie gebruik gemaakt, maar hieruit geen bevredigend antwoord kunnen halen. Wat is het geval. Mijn WinXP Prof computer start op met de mededeling: stop: c0000145 unknown hard error (ja ik weet het, dit is hardware, maar mijn vraag is softwarematig, hoop ik) :wink: bezig met starten van fysieke geheugendump bezig met uitvoeren van fysieke geheugendump naar schijf: 1..2..3..etc Mijn vragen: 1. Ik begrijp dat een geheugendump het gevolg is van een hardware of een softwareprobleem. Maar wat is precies een fysieke geheugendump? 2. Hoe kan ik deze melding voorkomen (ik startte de computer net als altijd en gedurende het afsluiten is ook alles normaal verlopen, tenminste dat denk ik dat dit de laatste keer voordat deze mededeling verscheen het geval was) 3. Nadat de computer de 'dump' had uitgevoerd, startte deze opnieuw op en kon ik kiezen uit verschillende doorstartmogelijkheden. Default stond op windows opstarten (maar in eerste instantie heb ik gekozen voor opstarten met de laatst bekende instellingen en toen begon de dump weer opnieuw). Daarna opgestart in de veilige modus en afgesloten. Na vijf minuten opnieuw opgestart en alles lijkt weer als vanouds.... 4. Zijn er bestanden die ik na de dump kan deleten? Een heel verhaal, maar alvast bedankt voor het meedenken en beantwoorden. Robert
Link naar reactie
nog even een aanvulling: in de laatste sessie voor de mededeling van de dump heeft er een indringingsdetectie handtekeningen update plaatsgevonden van Norton Internet Security 2003, waarbij tegelijkertijd een pop-up met een waarschuwing kwam dat een een exe programma (de naam ben ik vergeten) gebruik wilde maken van het Internet. Ik heb hierop ontkennend geantwoord en eenmalig de blokkering ingesteld. Robert nota bene: op mijn computer met ME en NIS 2003 werkt alles na de bovenstaande update naar behoren ...
Link naar reactie
Staat er niet meer info? Kijk bijv. hier: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q101096 Check anders eens het logboek van Windows: configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je (hopelijk meer) details te zien over de foutmelding.
Link naar reactie
Hallo Ben, De door jou vermelde link is niet bestemd voor Os XPPRo (denk ik :oops: ) Ik heb in mijn logboek bij systeem de volgende melding gevonden DCOM (bron) fout, kan deze service niet in veilige modus starten (gebeurtenis 1005); Bij toepassing zie ik:Het COm-gebeurtenissensysteem heeft bij de interne verwerkinge een ongeldige reuslutatencode gevonden. Hresult is 8007043c voor regel 44 van d:\nt\com\com1x\scr\events\tier1\eventsystemobj.cpp Een andere melding in toepassing is voor de VSS bron. Robert (hoe kan ik een 'schermprint' importeren in een bericht van dit forum :oops:)
Link naar reactie
Ik zie aan je fout, dat je in veilige modus opstart. Lukt het helemaal niet meer om gewoon op te starten? Maar waar het mij om ging, was de hoeveelheid informatie die dan gegeven wordt. Een voorbeeld is: Event Type: Error Event Source: DCOM Event Category: None Event ID: 10000 Date: 6/27/2002 Time: 6:37:41 PM User: S-1-5-21-1004336348-839522115-550388803- 1005 Computer: Description: Unable to start a DCOM Server: {F3A614DC-ABE0-11D2-A441- 00C04F795683}. The error: "The system cannot find the file specified. " Happened while starting this command: "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" -Embedding For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Wees dus gedetailleerd mogelijk, dat is eigenlijk de boodschap. Helaas kan je op dit forum geen screenprints posten (vind ik ook wel jammer).
Link naar reactie
[quote:a683df80b7="Ben Jonson"]Wees dus gedetailleerd mogelijk, dat is eigenlijk de boodschap.[/quote:a683df80b7] Helaas heb ik niet meer informatie uit het logboek kunnen halen dan ik hierboven heb vermeld. (Waren slechts twee meldingen rood met een wit kruisje er in). Ja, mijn computer functioneert weer gewoon (zie mijn eerste bericht). Sommige wegen in computerland zijn ondoorgrondelijk ... :wink: In ieder geval tot zover bedankt. Robert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...