Ga naar inhoud

Deïnstalleren Kaspersky AntiVirus


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Niet zo lang geleden schreef ik een topic over het niet kunnen verwijderen van programma's via de software functie. Weer heb ik hetzelfde probleem. Ik heb deze week een trialversie van Kaspersky Anti Virus binnen gehaald. Dit bevalt echter helemaal niet, het vertraagd mijn systeem enorm en ik wil het verwijderen. Wederom lukt het niet. Als ik op verwijderen klik bij de Software-functie gebeurt er niets. Opstarten in de veilige modus blijft zeer problematisch bij mijn computer en als het uiteindelijk lukt ook dan krijg ik Kaspersky niet verwijderd. Kan ik dit probleem op de een of andere manier omzeilen? Ik denk dat er niets anders zit dan handmatig alle mappen te verwijderen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het meest zorgvuldig kan doen, ik doel dan op o.a. het register. bedankt Ruurd
Link naar reactie
Wat ik zou doen: regcleaner downloaden en het hiermee proberen te verwijderen. Lukt dit niet dan kan je onorthodox, maar wel effectief, het volgende doen: gewoon in verkenner de betreffende map bij Program Files wissen, dan (als je het hebt) weer met een register cleaner de restantjes opzuiveren. (in XP kan dit heel goed met RegscrubXP) Heb je het niet dan zou ik in het register (eerst een kopie maken!) naar de naam van het programma laten zoeken en alle sleutels manueel wissen.
Link naar reactie
Allereerst moet je de processen van de virus-scanner uit zetten. Dit kan je doen mbv msconfig (op het laatste tab-blad). Daarna kan je nogmaals proberen om de software op de officiële manier te verwijderen. Omdat het proces nu gestopt is, moet je vertragings probleem al opgelost zijn. In het register kan je daarna natuurlijk gaan zoeken naar de naam van virusscanner. [size=18:1d25cfcfd1][b:1d25cfcfd1]Maak eerst wel een goede backup van je register!!!!![/b:1d25cfcfd1][/size:1d25cfcfd1] Je kunt die sleutels verwijderen. Daarmee heb je nog niet je hele PC schoon. Vaak staat er ook nog een aanroep in het bestand autoexec.bat of in het bestand config.sys. Die kan je uitschakelen door er met een editor (bijv. notepad) REM voor de betreffende regels te zetten. Daarna nog controleren of de directory en de snelkoppelingen allemaal wel goed zijn verwijderd. Waarschijnlijk blijft er dan nog wel wat achter, maar dat zal je niet vinden als de leverancier van het programma je niet vertelt waarop je moet zoeken. Na dit proces uiteraard weer opnieuw opstarten. Succes.
Link naar reactie
Herman en Passer, bedankt voor de snelle reactie! Ik heb RegCleaner geïnstalleerd en zo veel mogelijk verwijderd. Alles is inmiddels weg op een paar files na: avpscrch.dll concl.dll dinfo.dll locscrch.dll Deze krijg ik niet verwijderd omdat ze nog steeds actief zouden zijn. Wat ik ook doe, ik krijg ze niet weg. Het via Tweak.ui gekeken of ze actief zijn op het moment, krijg ze daar niet weg. Wel is gelukkig mijn hele systeem weer snel, ben blij toe, niets frustrerenders dan dan vreselijk trage, niet goed reagerende, computer. bedankt Ruurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...