Ga naar inhoud

explorer ververst inhout niet van a:


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:f6bb946bdc="Klaus"]Als ik een diskette in a: heb gehad en ik doe vervolgens een andere diskette erin dan blijft de verkenner de inhoud van de 1ste diskette laten zien. Is hier een fix/patch/oplossing voor? Idem voor cdroms. Het gaat om windows 2000/xp. [/quote:f6bb946bdc] 1. De diskette eruithalen. 2. Klik in verkenner op station A: 3. Je krijgt een foutmelding dat er geen schijf beschikbaar is. 4. Annuleer fout. 5. (Optioneel) Kies in verkenner een map/station die wel beschikbaar is. 6. De diskette in de floppy drive stoppen 7. Nu in verkenner station A: selecteren. 8. En eventueel nog een refresh. (F5) Idem voor cd-rom (Bij cd-rom's is het irritante dat het volume label niet ververst wordt.)
Link naar reactie
[quote:3cdfecb48c="h4xX0r"][quote:3cdfecb48c="Klaus"]Als ik een diskette in a: heb gehad en ik doe vervolgens een andere diskette erin dan blijft de verkenner de inhoud van de 1ste diskette laten zien. Is hier een fix/patch/oplossing voor? Idem voor cdroms. Het gaat om windows 2000/xp. [/quote:3cdfecb48c] 1. De diskette eruithalen. 2. Klik in verkenner op station A: 3. Je krijgt een foutmelding dat er geen schijf beschikbaar is. 4. Annuleer fout. 5. (Optioneel) Kies in verkenner een map/station die wel beschikbaar is. 6. De diskette in de floppy drive stoppen 7. Nu in verkenner station A: selecteren. 8. En eventueel nog een refresh. (F5) Idem voor cd-rom (Bij cd-rom's is het irritante dat het volume label niet ververst wordt.)[/quote:3cdfecb48c] Tja.... maar is er geen patch voor die dat (eventueel met f5) ververst? In CT van september 2002 stond geloof ik iets, helaas kan ik dat nummer niet meer vinden. Wie heeft dit nr. nog en vindt daarin iets over dit probleem?
Link naar reactie
De letterlijke tekst van ct, In een ver verleden waren er inderdaad diskdrives die geen changeline hadden:een signaal waarmee de diskdrive duidelijk kon maken dat er van diskette was gewisseld. Andere diskdrives konden dit wel, maar dit werd weer niet correct door dos herkend. In dit bijzondere geval kon dat via een driv-parm-opdracht in config.sys worden opgegeven dat de bewuste diskdrive wel degelijk de change-line bezat. Het lijkt mij sterk dat uw probleem hiermee samenhangt, tenzij u een zeer oude diskdrive hebt aangesloten. Eventueel kunt u de werking van de change-line controleren met een testprogramma als CheckIt. Een andere mogelijkheid is het verplaatsen van kabel en diskdrive, om te zien of daarmee het probleem 'verhuist'. Zoja dan is de diskdrive waarschijnlijk defect. Het is een heel verhaal, maar ik heb toch niks beters te doen(ben rijksambtenaar :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...