Ga naar inhoud

3com netwerkadapter defect???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn xp machine een 3com netwerkadapter bijgeschoven. Deze wordt direct gedetecteerd en geeft geen fouten. Wanneer ik via een crossed cable een verbinding maak naar mijn laptop kan ik deze niet pingen. Omgekeerd ook niet. Host=192.168.0.1/255.255.255.0 Client=192.168.0.2/255.255.255.0/gateway 192.168.0.1 Wanneer ik op de client dhcp gebruik wil dit ook niet werken. Is de kaart kapot of wat scheelt eraan.
Link naar reactie
[quote:db2094efd4="olivier"]Wanneer ik op de client dhcp gebruik wil dit ook niet werken. Is de kaart kapot of wat scheelt eraan.[/quote:db2094efd4] Zo moeilijk te beoordelen. Heb je op de XP machine de netwerk wizard uitgevoerd? Of een kaart defect is, dat is soms lastig te beoordelen. Soms werkt een kaart niet op een bepaalde PC o.i.d. Welke ping opdracht heb je uitgevoerd? Ping 127.0.0.1? Of Pingen naar de andere PC? Of beide?
Link naar reactie
[quote:d6df697d2a="Hans.Vosman"][quote:d6df697d2a="olivier"]Wanneer ik op de client dhcp gebruik wil dit ook niet werken. Is de kaart kapot of wat scheelt eraan.[/quote:d6df697d2a] Zo moeilijk te beoordelen. Heb je op de XP machine de netwerk wizard uitgevoerd? Of een kaart defect is, dat is soms lastig te beoordelen. Soms werkt een kaart niet op een bepaalde PC o.i.d. Welke ping opdracht heb je uitgevoerd? Ping 127.0.0.1? Of Pingen naar de andere PC? Of beide?[/quote:d6df697d2a] Oke, na een herstart van de windows2000 en een ipconfig /release blijft het ip adres op de client stabiel Ik kan nu wel pingen, doch krijg geen internetverbinding. En de kabelinternet werkt enkel via proxyserver.
Link naar reactie
[quote:e545941f89="olivier"]Ik heb op mijn xp machine een 3com netwerkadapter bijgeschoven. Deze wordt direct gedetecteerd en geeft geen fouten. Wanneer ik via een crossed cable een verbinding maak naar mijn laptop kan ik deze niet pingen. Omgekeerd ook niet. Is de kaart kapot of wat scheelt eraan.[/quote:e545941f89] Kijk eerst of de lampjes branden op beide netwerkkaarten.
Link naar reactie
[quote:83d0217dfc="olivier"]Ik heb op mijn xp machine een 3com netwerkadapter bijgeschoven. Deze wordt direct gedetecteerd en geeft geen fouten. Wanneer ik via een crossed cable een verbinding maak naar mijn laptop kan ik deze niet pingen. Omgekeerd ook niet. Is de kaart kapot of wat scheelt eraan.[/quote:83d0217dfc] Kijk eerst of de lampjes branden op beide netwerkkaarten.
Link naar reactie
[quote:9ee15fbf28="h4xX0r"][quote:9ee15fbf28="olivier"]Ik heb op mijn xp machine een 3com netwerkadapter bijgeschoven. Deze wordt direct gedetecteerd en geeft geen fouten. Wanneer ik via een crossed cable een verbinding maak naar mijn laptop kan ik deze niet pingen. Omgekeerd ook niet. Is de kaart kapot of wat scheelt eraan.[/quote:9ee15fbf28] Kijk eerst of de lampjes branden op beide netwerkkaarten.[/quote:9ee15fbf28] Ja alle lichtjes branden. Ik zie zelf de ene pc vanop de andere en omgekeerd. Maar internet krijg ik niet voor elkaar. Ik deel trouwens de internetverbinding op de host. Ik kan zelfs aan de bestanden op de respectievelijke pc's. Dus tcp/ip werkt correct.
Link naar reactie
[quote:80f82fc10c="olivier"]Ik zie zelf de ene pc vanop de andere en omgekeerd. Maar internet krijg ik niet voor elkaar. Ik deel trouwens de internetverbinding op de host. Ik kan zelfs aan de bestanden op de respectievelijke pc's. Dus tcp/ip werkt correct.[/quote:80f82fc10c] De kaart is dus niet defect. Controleer de TCP/IP instellingen op met name de client. Draait die overigens op WIn2000? Een stukje terug noemde je die. I.h.a. zijn er op de client ook nog instellingen nodig. Op de XP machine kun je daar eventueel een diskette voor aanmaken. Maar handmatig kan natuurlijk ook. Wat voor soort internet verbinding betreft het? Een analoog modem, kabel modem of een router ...
Link naar reactie
[quote:04edacd670="olivier"]En de kabelinternet werkt enkel via proxyserver.[/quote:04edacd670] Eventjes niet gezien. Dus je hebt 2 netwerkkaarten in de server computer die gebruik maakt van WindowsXP? Als je en kan internetten op de server en bestandsdeling werkt, dan heb staat de server op zich goed ingesteld. Blijft over internet delen. Op de server geactiveerd, dan moet alleen de client er nog gebruik van maken. Die proxyserver heb je op zich niet nodig. Het is of Internet delen van Windows of gebruik maken van die proxy. Een combinatie werkt denk ik ook niet. Welke cinstellingen gebruik je in internet explorer op de client?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...