Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn computer (XP) locken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ahum... Ik heb even gegoogled, en met Windowstoets + L kan het dus ook gewoon. Blijft de vraag waarom ik een ander menu krijg dan anderen wanneer ik Ctrl-Alt-Del doe. Volgens wat ik nu lees zou ik een "Windows Security Dialog Box" moeten krijgen na het toetsen van Ctrl-Alt-Del, waar ik vervolgens "Lock Computer" zou moeten kunnen kiezen... :-?
Link naar reactie
[quote:41cdede3eb="SurfDude"]Ik zou wel eens mijn computer kunnen locken. Volgens de Help moet ik Ctrl-Alt-Del doen en dan op "Lock Computer" klikken, maar als ik Ctrl-Alt-Del doe kom ik in de Task Manager en heb ik nergens de optie "Lock Computer". Iemand enig idee hoe dit zit?[/quote:41cdede3eb] Ik begrijp wat je bedoeld, Ctrl-Alt-Del werkt zo in W2K en volgens mij in XP ook alleen doet het dat niet, in W2K vraag je de Taskmanager op met de toetsencombo Ctrl-Shift-Esc en dit werkt ook in XP zo. Dat Ctrl-Alt-Del en Ctrl-Shift-Esc beide hetzelfde oproepen is een beetje overbodig naar mijn mening. [Edit] Het locken in XP gaat als volgt. Je gaat naar het [b:41cdede3eb]Control Panel[/b:41cdede3eb], hier kies je voor [b:41cdede3eb]User Accounts[/b:41cdede3eb] en klik je op [b:41cdede3eb]Change the way users log on[/b:41cdede3eb], daarna klik je [b:41cdede3eb]Use Fast User Switching[/b:41cdede3eb] uit en werkt [b:41cdede3eb]Windowstoets + L[/b:41cdede3eb] net zoals Ctril-Alt-Del in W2K. [/Edit] [img:41cdede3eb]http://members.home.nl/ajjs/lock01.png[/img:41cdede3eb] [img:41cdede3eb]http://members.home.nl/ajjs/lock02.png[/img:41cdede3eb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...