Ga naar inhoud

Foutmeldingen met XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik hen Windows XP Professional en telkens wanneer ik de computer aanzet krijg ik de volgende foutmelding: bcc code:1000008e bcp1: c000005 bcp2: F85789a3 bcp3: ba50cb70 bcp4: 00000000 osver: 5_1_2600 sp: 0_0 product 256_1. Een ander probleem is dat XP spontaan opnieuw opstart. Alvast bedankt voor de reactie
Link naar reactie
Ik weet niet dat het volgende u zal verder helpen?indien het nog niet opgelost is: als u een programma installeert,betekent dat soms dat bepaalde componenten automatisch opgestart moeten worden wanneer de computer opnieuw wordt aangezet. Op oudere versies van windows hadden we voor dit doel de map opstarten,waarin u het programma neer kon zetten zodat het automatisch gestart werd. Bij recentere versies van windows wordt in het register geregeld dat bepaalde programma's automatisch gestart moeten worden. Om het helemaal complex te maken maakt windows xp daarnaast ook nog eens onderscheid tussen programma's en services die op een andere plaats beheerd moeten worden. We zullen nu bespreken wat u kunt doen om ervoor te zorgen dat bepaalde componenten niet langer automatisch worden gestart. 1) Selecteer start >>uitvoeren en typ hier MSconfig. Hiermee wordt het speciale configuratieprogramma van microsoft gestart. Met dit programma kunt u heel nauwkeurig opgeven wat er precies moet gebeuren als uw computer opnieuw opstart. U kunt direct werken in sommige redelijk complexe configuratiebestanden die tijdens het opstarten worden uitgelezen,zover zullen we hier echter niet gaan. 2) Klik op opstarten. Er verschijnt nu een venster waarin alle programma's staan die automatisch geactiveerd moeten worden bij het starten van de computer. 3) zoek nu de programma's waarvan u wilt dat ze niet langer automatisch gestart worden en haal het vinkje voor de naam van het betreffende programma weg. U hebt nu een aanpassing in het register gedaan zodat het programma niet langer automatisch gestart zal worden op het moment dat u uw computer opnieuw opstart. Naast de programma's die automatisch worden gestart,zijn er ook nog services die automatisch beginnen. Zie deze services maar als achtergrondprogrammaatjes die ervoor zorgen dat bepaalde noodzakelijke taken automatisch op de achtergrond worden uitgevoerd.Ook voor deze services kunt u zelf aangeven of u al dan niet wilt of hij moet worden gestart. U moet hier echter heel voorzichtig mee zijn,want als u een essentiële service stillegt,kan het voorkomen dat uw computer het niet meer goed doet.Ik raad u dan ook aan maar liever van deze services af te blijven. Als u toch zelf wilt bepalen wat er wel en wat niet automatisch gestart wordt,kan dat ook vanuit MSconfig.;u kiest nu alleen voor het tabblad services. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...