Ga naar inhoud

Een schijf of partitie verbergen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:12770c70e4="solid-ice"]Ik wil graag mijn D-schijf verbergen, maar hij moet wel te benaderen zijn. Ik moet dan iets instellen van Policies/Beleid. Weet iemand hoe ik een schijf kan verbergen en toch te benaderen is. Hoe doe ik dit?? Greetings Kevin[/quote:12770c70e4] Bij het delen van de harde schijf kun je de sharenaam afsluiten met een $-teken. De schijf is dan onzichtbaar, maar wel benaderbaar door de sharenaam incl $-teken te gebruiken. Groeten, Frans
Link naar reactie
Ik heb het even nagekeken. Als je windows 2000/XP draait, kan je de harde schijf voor een bepaalde gebruiker/gebruikersgroep blokkeren. De geblokkeerde gebruiker ziet de schijf wel maar kan hem op geen enkele manier benaderen (hij kan ook geen stationsinhoud lezen). Je kan deze optie aanzetten door naar de schijf die je wilt blokkeren te gaan (in uw geval D). Ga naar de eigenschappen van de harde schijf (bestand > eigenschappen) klik hier op het tabblad beveiliging, voeg de gebruiker/gebruikersgroep toe die u wilt blokkeren. Zet een V'tje bij volledig beheer wijgeren. Nu kan de door u geselecteerde gebruiker geen toegang meer krijgen tot de door u geselecteerde schijf. Succes :lol: P.S. alle andere gerbuikers kunnen de schijf nog gewoon benaderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...