Ga naar inhoud

XP service pack 1


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:0221bb4e22="MrJhay"]Ik kon hier geen post over vinden maar ik heb een vraagje ligt het aan mij of wordt mijn hele systeem onstabiel waar kan zoiets aan liggen overal nieuwste drivers van en laatste bios update en chipset drivers mijn meening waardeloos :evil:[/quote:0221bb4e22]Jou mening komt redelijk in de buurt over SP1 voor Windows XP. Het komt regelmatig voor dat systemen instabiel worden na installatie van SP1, dit kan aan de combinatie van je hardware liggen of aan 1001 andere dingen. Uit ervaring blijkt een slipstream herinstallatie van XP met SP1 de minste problemen te geven, een slipstream installatie is de XP setup bestanden gecombineerd met in dit geval SP1 bestanden. [url=http://www.tacktech.com/display.cfm?id=160&object=article.cfm][b:0221bb4e22]Hier[/b:0221bb4e22][/url] kun je meer lezen over slipstream installaties. Er zijn voor en na de introductie van SP1 voor XP op dit forum genoeg posts geweest aangaande informatie maar voornamelijk problemen.
Link naar reactie
hhhmmm ik weet het niet ik denk dat het aan mijn systeem ligt maar dat kan haast niet allemaal xp compatible en aller nieuwste bios enzo dus hhmmm nogal jammer want xp is en blijft goed en wie kan mij eigenlijk uitleggen wat die service pack extra doet buiten java enzo kwa stabiliteit draaide mijn win xp pro wel perfect zonder de pack
Link naar reactie
Vreemde klachten. Op ons werk installeren wij altijd SP1 op XP en ik heb nimmer problemen ondervonden met SP1. Daarom snap ik het niet. Zelfs mijn privé computer draait stabieler dan ooit op SP1. Het is wel de bedoeling om SP1 na de 3e opstart vanaf een nieuwe installatie te installeren als prefetcher actief wordt. Alhoewel een maat van mij SP1 pas veel later geïnstalleerd heeft en ook hij heeft alleen maar profeit. Ik denk dat het een combinatie van software is.
Link naar reactie
Als SP1 instabiel (of traag) wordt, komt dat meestal door de combinatie met software. De oplossing is meestal het opnieuw installeren van XP en direct na deze installatie SP1 te installeren en dàn pas al je software, ofwwel XP geslipstreamd met SP1 te installeren en ook dan weer je software. Doe je dit dan zullen meestal je problemen van de baan zijn. (wordt een beetje bevestigd door de vorige post)
Link naar reactie
Zoals eerder vermeld heb ik een volledige schone installatie gedaan vandaar dat ik zit te denken aan een combinatie van hard ware msi k7t turbo2 mobo agp 4x amd xp 1800+ geforce4 ti 4200 agp 8x 1x 10 mb netwerkcard 1x 100 mb netwerkcard sblive value ibm 7200rpm harde schijf geen irq conflikten nieuwste drivers en laatste bios mobo ikzelf zit aan mijn mobo te denken aangezien de bios van mijn video kaart ook niet weer word gegeven maar toch video kaart draait perfect maar met spellen is hij toch instabiel met een andere geforce2 videokaart geprobeert zelfde probleem 3d fps draait slecht netwerk loopt vast nou ja zoder sp1 draait alles goed sp1 erop ......
Link naar reactie
[quote:2b55fb4fff="MrJhay"][size=9:2b55fb4fff]Zoals eerder vermeld heb ik een volledige schone installatie gedaan vandaar dat ik zit te denken aan een combinatie van hard ware msi k7t turbo2 mobo agp 4x amd xp 1800+ geforce4 ti 4200 agp 8x 1x 10 mb netwerkcard 1x 100 mb netwerkcard sblive value ibm 7200rpm harde schijf geen irq conflikten nieuwste drivers en laatste bios mobo ikzelf zit aan mijn mobo te denken aangezien de bios van mijn video kaart ook niet weer word gegeven maar toch video kaart draait perfect maar met spellen is hij toch instabiel met een andere geforce2 videokaart geprobeert zelfde probleem 3d fps draait slecht netwerk loopt vast nou ja zoder sp1 draait alles goed sp1 erop ......[/size:2b55fb4fff][/quote:2b55fb4fff]Ik denk dat je deze vraag het beste kunt stellen in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=1][b:2b55fb4fff]Moederborden, processors, overklokken en koeling[/b:2b55fb4fff][/url] of (niet in beide want dat is een dubbelpost en dat word niet gewaardeerd op dit forum) in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=2][b:2b55fb4fff]Videokaarten en monitoren[/b:2b55fb4fff][/url] en specificeer dan ook meer je videokaart (dus merk en zo).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...