Ga naar inhoud

Waar kan ik het serienummer wijzigen van Windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens mij bestaat er niet eens een officiële demo-versie van Win2000. Daarnaast: als je [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/faq.php#5]de handleiding[/url] van het forum gelezen had, dan weet je dat dit soort vragen niet gewenst zijn hier. Het kunstmatig verlengen van een demo-periode is namelijk simpelweg illegaal.
Link naar reactie
Er is wel degelijk een demo van Win2000 voor onderwijs-doeleinden. Die zit bij de officiële Microsoft studie-boeken. Maar inderdaad zul je deze gewoon weer opnieuw moeten installeren om hem weer (voor 120 dagen) werkend te krijgen. En uiteindelijk is dat toch ook een onderdeel van de studie: het (her)installeren van Windows 2000.
Link naar reactie
[quote:e1f7d7b9d6="Binary"]Er is wel degelijk een demo van Win2000 voor onderwijs-doeleinden.[/quote:e1f7d7b9d6] Weer wat wijzer geworden vandaag; nog nooit van gehoord namelijk. Maar goed, opnieuw installeren is dan wellicht toegestaan; het serienummer wijzigen om zo de demo-periode te rekken is volgens mij nog steeds niet legaal.
Link naar reactie
[quote:b68f80ed3a]het serienummer wijzigen om zo de demo-periode te rekken is volgens mij nog steeds niet legaal.[/quote:b68f80ed3a] Dat weet ik niet, als het voor onderwijs doeleinde is, en je heb de cd officieel bij de boeken gehad. Waarom niet, het is maar weer voor 120 dagen en in die tussentijd heb hij de cursus mischien af, en hoef hij die trucjes niet meer uit te halen.
Link naar reactie
Serienummer wijzigen is natuurlijk alleen maat legaal als je dat serienummer ook inderdaad in bezit hebt. En dan zou je ook de volledige versie kunnen installeren. Opnieuw installeren om de 120 dagen period opnieuw in te laten gaan is wel zeker toegestaan, al doe je het elke dag. Daarvoor is het immers voor onderwijs-doeleinden.
Link naar reactie
[quote:2a7859d502="De huismeester"]Dat weet ik niet, als het voor onderwijs doeleinde is, en je heb de cd officieel bij de boeken gehad.[/quote:2a7859d502] Dan nog. De licentie die daarbij hoort luidt vast niet: "Als u na het verstijken van de demo periode (120 dagen) nog door wil werken, dan mag u het serienummer dusdanig veranderen dat de demo-periode verlengt word." Volgens mij moet je demo's na het verstijken van de demo-periode officiëel verwijderen. Dat je 'm daarna weer mag installeren is m.i. weer iets anders...
Link naar reactie
Serienummer wijzigen is natuurlijk alleen maat legaal als je dat serienummer ook inderdaad in bezit hebt. En dan zou je ook de volledige versie kunnen installeren. Opnieuw installeren om de 120 dagen period opnieuw in te laten gaan is wel zeker toegestaan, al doe je het elke dag. Daarvoor is het immers voor onderwijs-doeleinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...