Ga naar inhoud

[Windows XP] Defragmenteren van meerdere partities


anoniem

Aanbevolen berichten

Als het fysiek 1 schijf is kan er maximaal 1 partitie tegelijk gedefragmenteerd worden. Ik heb het zelf ook al eens geprobeerd, maar dat werkte dus niet. Heeft er ook mee te maken dat de lees/schrijfkop van je HD dan eigenlijk met 2 dingen tegelijk bezig is en dan door de bomen het bos niet meer ziet en het gaat dan ook nog eens veel langzamer, dat deframteren.
Link naar reactie
Het is inderdaad één (1) fysieke schijf. Klinkt inderdaad logisch, met een kop kan je een ding te gelijk doen. Is het misschien wel mogelijk om alle partities sequentieel te defragmenteren? En dit met behulp van een scriptje oid te doen? Dus eerst partitie 1 defragmenteren, dan partitie 2 defragmenteren, etc.. Zonder dat ik er bij moet blijven zitten en de volgende partitie moet selecteren en moet klikken op defragmenteren..
Link naar reactie
Neem gewoon het programma [b:629ffaaa65]Diskeeper[/b:629ffaaa65]. Daarmee kun je niet alleen alle partities (toegegeven, wel sequentieel) laten defragmenteren. En je kunt dit ook nog eens volledig automatisch laten doen op een vooraf bepaalde frequentie of als een bepaalde framentatiegraad wordt overschreven. Mijn ervaringen hiermee zijn uisters positief. Ik laat hem elke dag deframenteren, en dan is het vaak een kwestie van een minuutje tot hij klaar is. En het werk op de achtergrond, dus je merkt het nauwelijks. Wat mij betreft een aanrader. De (gratis) Lite versie staat op de PC-Active CDROM. Maar die is niet zo goed in te stellen.
Link naar reactie
Ik werk met versie 7.04 en als ik mijn 5 partities defragmenteer en ze daarvoor achter elkaar aanklik en daarna op defragmenteer klik, zie ik bij de verschillende partities de wijzigingen in beeld plaats vinden. Dat gebeurt bij meerdere partities tegelijk en ook als ik eerst bij C; kijk, vervolgens bij D: en dan weer bij C:, zie ik voortgang. Mogelijk dat het programma de tijd verdeelt, ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat het echt gelijktijdig gebeurt, maar het loopt wel degelijk door elkaar heen. Je hebt wel gelijk, dat het veel langer duurt dan afzonderlijk achter elkaar, maar aangezien defragmenteren op de rustige tijd plaats vind, maakt me dat niets uit. Ik heb er dan geen omkijken naar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...