Ga naar inhoud

win2000 pro


anoniem

Aanbevolen berichten

hoe kan ik een schone installatie van windows 2000 pro op mijn pc krijgen ik heb al het 1 en ander geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. eerst format c: gedaan. opgestart met een opstartdiskette van win98. maar geeft aan dat hij niet kan starten in dos. dus heb ik in de bios ingesteld.boot from cdrom. maar ook dat lukt niet. kan men ook als hij er al opstaat een opstart diskette maken voor win2000. hoe kan ik nu gewoon win2000 pro instaleren. als er al een besturings systeem opstaat. en men doet de cdrom met win2000 er in .kun je hem instaleren. met 2 opties. een updata uitvoeren naar win2000.je bestanden blijven dan bestaan. of een schone install.maar dan gooid hij de boel over het bestaande windows heen. en heb je er dus 2 besturings systemen opstaan. hoe moet ik dit nu voor elkaar krijgen. om alleen win2000 pro er op te krijgen. graag hulp. alvast bedankt....vedion.
Link naar reactie
Wat je voor elkaar moet krijgen is dat NTFS van je schijf wordt gehaald. Ik zou dat als volgt doen: Start de PC op met de Win98 opstart diskette. Type achter de DOS-prompt FDISK Laat de partities zien mbv keuze 4. Maak een aantekening welke partitie er moet verdwijnen. Waarschijnlijk is dit partitie 1. Verwijder de NTFS-partitie mbv keuze 3, en daarna de NON-DOS partitie verwijderen. Maak een nieuwe DOS-partitie aan op de plaats van de NTFS partitie. Bij jou keuze 1, een primaire partitie aanmaken. Sluit FDISK af en start de computer opnieuw op met de Win98 diskette. Formateer de c-schijf. Nu kan je een schone installattie doen, waarin je kunt kiezen om de c-schijf weer als NTFS te formateren. Als veiligheid en snelheid belangrijk is (o.a. bij kleine kinderen), kies dan daar wel weer voor. Succes.
Link naar reactie
Ik zie niet echt waarom je eerst NTFS van je schijf af zou moeten halen. Als je een originele CD hebt van Windows 2000 moet je van deze CD op kunnen starten. Heb je geen originele CD, dan moet je inderdaad via een DOS-bootflop het commando winnt.exe uitvoeren vanuit de i386 directory Als je eerst je C-schijf hebt geformatteerd valt er niks meer te upgraden en heb je uiteraard ook niet meer die optie tijdens de setup.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...