Ga naar inhoud

Bootmanagers en NTFS


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows XP twee keer op mijn PC geïnstalleerd. Kan mijn zoontje lekker gamen zonder dat mijn heiligdom in gevaar komt. Beide partities zijn primair en geformatteerd volgens NTFS. Om van de ene XP in de andere te komen lmoet ik via Partition Magic de "andere" XP op "active" zetten zodat deze na het opnieuw opstarten wordt geactiveerd. Werkt prima maar is dus een beetje omslachtig. Bootmagic zegt zich alleen te kunnen installeren op een FAT-indeling en dat wil ik dus niet. Weet iemand of er een bootmanager bestaat die mij bij de opstart kan laten kiezen tussen meerdere primaire NTFS-schijven?
Link naar reactie
Ik heb ook een dergelijke situatie. Ik gebruik BootMagic 8 en heb 2 W-XP partities. 1 zakelijke en 1 rommel-partitie. Allebei FAT32. Om het booten door XP zelf te laten regelen vind ik minder prettig. Je kunt volgens mij de ene partitie niet verbergen zodat je 2 C-partities krijgt. Dit kan wel via BootMagic. Vind ik ook een veiligere situtatie bij eventuele virussen. Ik kan inderdaad mijn zakelijke partitie naar NTFS converteren, alleen, wat gebeurt er dan met BootMagic die op de zakelijke schijf is geinstalleerd? Mijn bezwaar om BootMagic op de rommelpartitie te installeren is het volgende: ik heb van de rommelpartitie images gemaakt, zodat ik bij een vastloper (door gedownloade/geinstalleerde rommel) gemakkelijk terug kan naar een voorgaande situatie. Wat gebeurt er dan met BootMagic en vervolgens met het opstarten van mijn zakelijke partitie? Kan dit kwaad? Waarom kan een mooi programma als BootMagic niet omgaan met NTFS?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...