Ga naar inhoud

XP: Elke keer schijfcontrole bij opstarten :(


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik Windows XP. SInds ik XP heb (als opvolger van Win98SE) start om de haverklap schijfcontrole op bij het opstarten! Vaak vind 'ie niks, maar soms ook wel. Ik heb de schijven op alle mogelijk manieren gecontroleerd (chkdsk via cmd, via de optie bij de harde schijf, na opstarten, alle mogelijke combinaties). maar STEEDS maar weer gaat XP de schijven controleren. Ik wordt er gek van. Ik kan wel op ESC drukken, maar ja, er zit volgens mij toch iets niet goed! Ik heb XP op een schone geformatteerde partitie geinstalleerd (als enige OS: ik heb Win98SE heemaal weggehaald). Hoe kom ik hier vanaf? Met Win98SE had ik NOOIT dit probleem! Is m;'n harde schijf toevallig opeens niet helemaal lekker meer? Hoe komt het dan dat 'ie heel vaak geen fouten vind? Het is dat ik XP nodig heb voor m'n nieuwe geluidskaart, anders zou ik meteen weer teruggaan naar Win98SE. Alles loopt trager, spellen, etc, de hele mikmak. En dat terwijl ik tegelijk met XP m'n RAM van 256 naar 512 verdubbeld heb! Knudde... Waardeloos...
Link naar reactie
Als Windows opstart met een schijfcontrole, betekent dat veelal dat Windows de vorige keer niet goed is afgesloten (ook al [i:4b34c91c77]lijkt[/i:4b34c91c77] dat misschien wel het geval te zijn geweest). Begin maar eens hier naar mogelijke oorzaken: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm Wellicht dat je ook nog in het logboek van Windows iets vindt: configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over een foutmelding.
Link naar reactie
Ik vind deze fouten nogal vaak... Bij toepassingen: Bron: True Vector Engine Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (True Vector Engine) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: . Bij Systeem: Bron: W32Time De tijdsprovider NtpClient is geconfigureerd om de tijd uit een of meer tijdsbronnen te halen. Geen van deze bronnen zijn echter toegankelijk. Er worden geen nieuwe pogingen gedaan gedurende 14 minuten. De tijdservice heeft geen nauwkeurige tijdsbron. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. en Tijdprovider/NtpClient: er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com,0x1. NtpClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 15 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751) Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. Kan dit iets betekenen...?
Link naar reactie
Ik denk vooral die eerste. De True Vector is van ZoneAlarm. Ik zou die eerst maar eens uitschakelen en kijken hoe het dan gaat. Gaat het dan goed dan weet je vrijwel zeker dat het daaraan ligt. Installeer het dan opnieuw. Kijk daarvoor [url=http://www.zonelabs.com/store/content/support/znalmInstallXPFAQ.jsp;JSESSIONID_ZL_STORE_COMMERCE=2we8f1nZiu7gxx67Z3YJp6id2w61B8GUF02t4bUAZMMXsa05LY7J!-565549322!173109957!7511!7512]hier[/url].
Link naar reactie
Ik ben met "Bens" (ouwe rot) zijn mening eens,ergens moet u iets over het hoofd hebben gezien ? Volgens mij sluit uw pc niet correct af omdat er ergens toch een programma niet goed of niet wilt afsluiten.en als u windows xp eens er terug over de huidige (xp) installeert? en een computerwinkel kan ook eens helpen. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...