Ga naar inhoud

Read\write process memory opdracht is..................???


anoniem

Aanbevolen berichten

Tja, hier komt ie: Als ik een cd in mijn pioneer dvd stop, en ik activeer de setup.exe geeft windows mij de volgende foutmelding: Een read\write process memory opdracht is slechts gedeeltelijk uitgevoerd. Hierna wordt setup afgebroken. Nu is mijn vraag: 1: Wat betekend Een read\write process memory opdracht is slechts gedeeltelijk uitgevoerd? 2: Waardoor wordt deze foutmelding veroorzaakt? 3: Hoe kan ik dit verhelpen?
Link naar reactie
Het lijkt er op dat een of andere opdracht in het register is blijven staan die niet goed is uitgevoerd. Controleer de PC eens op spybots. Die willen ook wel eens dergelijke verschijnselen opleveren. Het programma Spybots kan je gratis downloaden (even zoeken met google op "spybots download". Als dat niet helpt: - start opnieuw op. - Open het register met regedit. - Zoek op "runonce". - Achter alle "Runonce" keys behoort geen waarde te staan. Voordat je die echter verwijderd: - maak een backup van je registry. - Verwijder nu de waarden achter "Runonce"-keys - sluit regedit af en start de PC opnieuw op. Succes.
Link naar reactie
Ehmm, bedankt voor je reactie maar het heeft weinig (lees: niets) geholpen. Maar nu probeerde ik een bestand van de dvd-drive naar mijn harde schijf te kopieren, waarna windows (xp) de volgende foutmelding gaf: Kan (bestand) niet kopieren. Kan de opdracht niet uitvoren door een fout in een I/O apparaat. Betekend dit dat er iets mis is met míjn dvd drive??
Link naar reactie
[quote:27e2ddcdb8="Heiden"]Ehmm, bedankt voor je reactie maar het heeft weinig (lees: niets) geholpen. Maar nu probeerde ik een bestand van de dvd-drive naar mijn harde schijf te kopieren, waarna windows (xp) de volgende foutmelding gaf: Kan (bestand) niet kopieren. Kan de opdracht niet uitvoren door een fout in een I/O apparaat. Betekend dit dat er iets mis is met míjn dvd drive??[/quote:27e2ddcdb8] 1. Kabels zijn goed aangesloten? 2. Zijn er ook nog andere apparaten op dezelfde kabel aangesloten? 3. DMA-instellingen wijzigen (tenminste, als dat nog een rol speelt...) 4. Kijk eens in de event log of daar iets nuttigs bij staat... 5. Andere CD/DVD's kunnen wel goed gelezen worden? 6. DVD bevat (on)zichtbare beschadigingen? 7. Wellicht is de DVD drive defect? Antwoord op bovenstaande vragen [i:27e2ddcdb8]kan[/i:27e2ddcdb8] ons dichter bij de oorzaak brengen.
Link naar reactie
Ok hier antwoorden op je vragen h4xX0r 1: Jazeker alle kabels zijn goed aangesloten, er zit ook geen defect in de kabels 2: Ja, er zit nog een cd-writer op. DVD = Master, Writer = Slave 3: Nou niet dus 4: Heb Windows XP er net twee dagen op staan en sinds het begin doet ie het niet, nee dus. 5: Nee, de cd kan wel worden verkend, maar zodra je een programma uit gaat voeren, of iets kopieert dan gaat het niet meer. 6: Zichtbare beschadigingen in ieder geval niet. 7: Dat was mijn vraag!! In ieder geval al vast bedankt voor je hulp!!
Link naar reactie
Er blijven nog maar weinig opties over: - is de voeding wel voldoende in de betreffende PC? - wordt het aparaat misschien te warm? - is er op beide aparaten ook de mogelijkheid om ze op kabel-select te zetten, dan is dat het proberen waard. - Draai de volgorde op de IDE-kabel eens om. Soms helpt dat. - Zet beide CD-spelers op een andere IDE-kabel. Mogelijk beinvloeden ze elkaar. - heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd? Waarschijnlijk heb je een aantal dingen al geprobeerd, maar deze zag ik zo snel nog niet staan. Succes.
Link naar reactie
[quote:5b7b49430d="Heiden"]Tja, hier komt ie: Als ik een cd in mijn pioneer dvd stop, en ik activeer de setup.exe geeft windows mij de volgende foutmelding: Een read\write process memory opdracht is slechts gedeeltelijk uitgevoerd. Hierna wordt setup afgebroken. Nu is mijn vraag: 1: Wat betekend Een read\write process memory opdracht is slechts gedeeltelijk uitgevoerd? 2: Waardoor wordt deze foutmelding veroorzaakt? 3: Hoe kan ik dit verhelpen?[/quote:5b7b49430d] Als eens nagedacht dat xp de dvd wel ondersteunt? ga daarvoor eens een kijkje nemen op de internetpagina van [url]www.microsoft.com/hcl Daar heb je de mogelijkheid gericht naar hardware te zoeken. Typ de gewenste productnaam in en klik op [b:5b7b49430d]search now[/b:5b7b49430d] Aan de hand van de daaropvolgende lijst kun je zien of de compabiliteit van het apparaat met windows xp gegarandeerd is. Staat er in de kolom Windows XP een vinkje dan is er blijkbaar op dat vlak geen probleem. Is het veld daarentegen leeg,dan is de samenwerking van besturingssysteem en hardwarecomponent eerder onwaarschijnlijk.Kijk uit voordat je niet verenigbare onderdelen uit je pc gaat verwijderen eerst naar de onderstaande twee mogelijkheden. In enkele gevallen is er vastgesteld dat apparaten ook met de stuurprogramma's voor Windows 2000 werken Zo accepteert XP bv. de t50 isdn-kaart van acer niet,maar met de win.2000 stuurprogramma's werkt de kaart probleemloos Werkt de hardware echter niet,informeer dan bij de fabrikant of er passende stuurprogramma's gepland zijn. :wink:
Link naar reactie
microsoft schuift de windows media player naar voren als de tool bij uitstek om dvd's af te spelen heb je de installatie van windows xp zelf uitgevoerd dan moet je eerste werk maken van de (her) installatie van je dvd decoder of het nu gaat om een softwarematige of een hardwarematige decompressie speelt daarbij geen rol vind je de sop de kool niet waard dan kan je op het internet zoeken naar alternatieve dvd-lezers die windows xp compatibel zijn op www.intervideo.com vind je bijvoorbeeld winDVD3 en op www.cyberlink.com tw/englisch/index.jsp power dvd xp 4.0 de beide zijn waardige alternatieven voor de windows media player maar helaas niet gratis freedvd 2.0 is dat wel het programma werkt onder windows xp maar het aantal opties is beperkt je kan freeDVD 2. downloaden van de klassieke freewaresites -------------------------------- :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...