Ga naar inhoud

format c: kent ie niet...


anoniem

Aanbevolen berichten

Het volgende, een kennis van me vroeg of ik zn comp wilde vernieuwen (oud beestje, 233 MHz), dus alles dr opnieuw opzetten e.d. Nu was ik vrolijk op weg, in dos geef ik het commando format c:.....geeft ie ongeldige bestandsnaam of bewerking o.i.d (ik heb het al tig keer zo gedaan en nog nooit dit probleem gehad).........wat kan dit in godsnaaam zijn of hoe kan ik t oplossen? bvd, gr Marco ps. er zit 1 schijf in, die is gepartitioneerd in c: en d:, alleen in BIOS zie ik geen ide-1, alleen ide-0. Als ik c: formatteer, dan blijven toch wel alle gegevens behouden op d:?
Link naar reactie
Een winbootflop is een opstart diskette voor windows. Wordt bij Win95 en Win98 bijgeleverd. Kun je maken (dacht ik) onder start --> instellingen --> configuratiescherm --> software dan ergens zoeken naar de optie opstart diskette maken En hier kun je hem downloaden [url]http://www.bootdisk.com/[/url] dan ff op diskette zetten, diskette in de diskette drive dan opstarten (zorg ervoor dat je diskette station als primairy boot device staat ingesteld in de bios. Als de diskette is uitgeratteld zie je A:\> op je scherm. Daarachter typ je format c: suc6 :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou, geprobeerd met 4 opstartdiskkettes van bootdisk.com, allen werkte niet, helaas. Ik ben er uiteindelijk aan uit gekomen met onderstaande, [quote:bb2839d44d="Binary"][b:bb2839d44d]C:\windows\command\format[/b:bb2839d44d] want daar staat hij als het goed is ook wel.[/quote:bb2839d44d] BEDANKT!! Een kennis zei me dat dat miss had te maken dat de comp 16bits was en de bootdisks 32 ofzo.....
Link naar reactie
[quote:da078e88c5="mgdam"] Een kennis zei me dat dat miss had te maken dat de comp 16bits was en de bootdisks 32 ofzo.....[/quote:da078e88c5] Da's onzin.. Als jij een bootdisk hebt en je gooit er gewoon format.com op dan moet 't gewoon werken. Dat 't niet werkte vanaf de C:\ prompt kan komen omdat het pad naar format.com niet in je $path variable staat. Je path kun je zien door in dos [b:da078e88c5]path[/b:da078e88c5] in te typen. In mijn geval (winXP) staat format.com in C:\windows\system32.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...