Ga naar inhoud

Runtime error 203


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst even een oude harddisk aangesloten als slave omdat er nog wat info opstond die ik wilde hebben. Vervolgens kreeg ik iedere 5 minuten een foutmelding "runtime error 203". Die is eenvoudig weg te klikken waarna ik door kan gaan, maar vervelend is het wel. Na het weer loskoppelen van de schijf is het probleem ook helemaal verdwenen. Eigenlijk wil ik die tweede schijf wel gebruiken als back-up en voor het opslaan van mp-3. Epox 8KHA+, W98SE, Maxtor D740X-60GB (primair) en Seagate 20GB/5400.
Link naar reactie
dit vond ik erover: [quote:27e3f9de0e]Runtime Error 203 - Heap Overflow Error This error can happen when one of our DOS programs needs more memory than is available. Try a hard boot. If a hard boot does not solve it, make more memory available by closing memory resident (also known as TSR) programs. At the DOS prompt, type "mem" (without the quotes) then press the enter key. The :largest executable program size should be about 580k. This the amount of "conventional" memory needed.[/quote:27e3f9de0e] zo te zien wil er dus een DOS programma starten. misschien een oud bootvirusje??
Link naar reactie
Ik heb inderdaad met die oude schijf wat problemen gehad. Een van de problemen was dat het internet erg traag werd. Vooral na het intikken van een nieuw adres duurde het soms wel tot een minuut voordat ik de modem (via het icoontje in de taakbalk) zag oplichten en dus pas het verzoek doen. Maar eigenlijk nooit gedacht aan een virus. Regelmatig virus-updates gedaan en ook virusscans uitgevoerd (met Esafe/protect). Die scant ook de bootsector.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Probleem is twee weken weg geweest en zie: daar is het weer. De computer heeft de hele dag gedraaid, meeste tijd heeft WinAmp3 staan spelen. Het enige dat ik verandert heb is het verwijderen van de Nero Media Player aangezien ik die toch niet meer gebruik. En ineens is het probleem terug. Zolang ik de computer gebruik is er niets aan de hand maar laat ik hem 5 minuten met rust (of staat winamp te spelen of staat hij iets te downloaden) dan stopt het systeem. (Nu staat trouwens alleen de nieuwe harddisk aan.) Begint een beetje vervelend te worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...