Ga naar inhoud

Indesit IWCC71451 blijft draaien


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen. Na een verhuizing hebben we onze wasmachine (Indesit IWCC71451) opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien doet hij veel langer over de programma's, zo'n 3 uur minimaal met Energy saver aan, en als hij bij het laatste deel van centrifugeren en afpompen aankomt stopt hij en beginnen alle lampjes te knipperen. De ene keer werkt uitzetten en handmatig doorzetten naar centrifugeren en afpompen wel, de andere keer niet en blijft hij maar water pakken, draaien, etc. Hij wordt wel warm. Ik denk zelf dat het met de afwatering te maken heeft. Die komt met een soort t-stukje op een zwanenhals uit en zit er vrij strak in (ontluchting?), maar ik begrijp te weinig van de werking van wasmachines om te ontdekken of dat het probleem is.
Link naar reactie
Volgens mij zit er een C te veel in het type nummer. Een wasmachine (en vaatwasser) horen te kunnen ontluchten via de afvoer. Of doordat de afvoerslang dunner is dan de afvoerbuis of omdat er een 2de opening in de afvoerbuis zit. Maak eens een duidelijke foto van de afvoerbuis + slang en zet die ergens op internet waar we hem kunnen zien. Dan de belangrijkste vraag: heb je de machine vervoert met het originele transport materiaal er weer in? (dus de 4 bouten die de kuip vast zetten aan de behuizing) Is hij rechtop vervoert ?
Link naar reactie
Beste Harry, bedankt voor uw reactie. Ik hoop dat het lukt om via deze link een foto te bekijken van de aansluiting van de afvoer: https://imageshack.us/i/pnYL3nXEj Voor de duidelijkheid, als we de ring er niet omheen plaatsen schiet de slang eruit en wordt het een waterballet. De wasmachine is vervoerd met een officieel verhuisbedrijf. Voor zover ik weet wel rechtop, maar de kuip is niet vastgezet. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat dat moest... Maar de machine heeft nu ongeveer 2 van de 10 wasbeurten wel normaal het programma afgedraaid, dus dan kan er toch niet iets structureel beschadigd zijn toch?
Link naar reactie
De slang hoort er niet zo in te zitten, krijg je nooit waterdicht. Hoort via een tuitje aan de sifon te zitten. Zie https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/installatiemateriaal/toilet-afvoer/waterafvoer/wastafelafvoer/sencys-universeel-sifon-met-wasmachine-aansluiting/5360542 Maar dat is denk ik niet de oorzaak, de afvoerpomp is sterk genoeg om het water weg te krijgen en anders zou het wel uit de spoelbak omhoog spuiten. Heb je het filter en de afvoer pomp al eens gecontroleerd? Wat bedoel je met "alle lampjes"? Zowel de 5 horizontale als de 6 vertikale? Dan heb je een voedings probleem. Als een deel van de lampjes gaat knipperen dan graag de details als zoveelste van links en zoveelste van boven.
Link naar reactie
Ik had inderdaad het filter van de pomp al schoongemaakt. Vandaag nogmaals gedaan en tweemaal een kort wasprogramma kunnen draaien zonder problemen. Maar het zijn de 5 horizontale lampjes die gaan knipperen bij de overgang van het afpompen naar het centrifugeren en in een volledig wasprogramma doet ie erg lang over de eerste paar fasen (zo'n 3 uur of zelfs langer).
Link naar reactie
Dat staat officieel voor foutcode F15: probleem met relais voor droger element. Maar dat zit er bij jou niet in, dit is alleen een was machine. Blijft over: Versleten koolborstels of probleem met losse contacten of een defecte voeding. Verwijder bovenblad en achter paneel. Controleer alle stekker verbindingen bij het bedienings paneel en bij de module onder in de machine. Controleer de lengte van de koolborstels: indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Als dit niet de oorzaak is dan de onderste module controleren op bol staande elkos, losse soldeer contacten en koolborstel gruis. Het gruis kun je weg halen met een droge kwast en stofzuiger. De elkos zijn de recht op staande tonnetjes met een kruisje er in. Als deze bol staan of gesprongen zijn dan deze vervangen door de zelfde capaciteit maar het liefst 1 voedings spanning hoger. Zie de fotos en uitleg van http://www.ducked.nl/blog-entries/indesit-wil164-knipperende-lampjes-oplossing/
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...