Ga naar inhoud

Nieuwe pc start XP opnieuw op


anoniem

Aanbevolen berichten

Vrijdag een gloednieuwe PC gehaald, zaterdag weer teruggebracht :-( Ik heb XP geinstalleerd (schoon) en alle drivers. Ik draai een CD en speel patience, de PC start dan spontaan opnieuw op. Ik kan niet achterhalen waarom. Het gebeurt zomaar willekeurig en ik vind niet de trigger die het laat gebeuren. Het scherm gaat op zwart, en de pc start opnieuw op. Na het opstarten krijg ik de melding dat de pc opnieuw is opgestart vanwege een ernstige fout. De PC is terug naar de winkel. Daar krijg ik te horen: "Had je XP er maar bij moeten kopen, alle mensen die XP niet erbij kopen komen terug met problemen". Dit is natuurlijk onzin, maar waar zou het aan liggen?
Link naar reactie
Dit is bijna altijd een software (driver) probleem. Ga om te beginnen eens naar Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw starten. Als het probleem terugkomt, dan krijg je nu een BSoD scherm met een mogelijk iets meer informatieve foutmelding.
Link naar reactie
Opgelost. Wat was het probleem: In de PC zit een Asus A7V8 mainboard en een MX440 videokaart. Deze combinatie geeft dus dit probleem met een bepaald type geheugen. Dit zou aan de SPD (serial presence detect) liggen. Paradigit heeft het geheugen uitgewisseld en het lijkt opgelost te zijn. Ik zeg lijkt want ik heb de PC pas 2 uur kunnen gebruiken.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...