Ga naar inhoud

Siemens vario perfect IQ700, WM145494NL/


esther-48

Aanbevolen berichten

Beste handige vrouw/man Mijn wasmachine doet niets meer..help! Helemaal niets meer, ik was wasje aant draaien en toen ik terugkwam van boodschappn doen, wassie zeg maar dood, had wel gedraaid want ik heb de was er gelukkig (warm en wel) uit gekregen mbv het deur ontgrendel lipje aan de onderkant. Als ik aan de knop draai, geen foutmelding oid, helemaal niets gebeurt er meer. Wat kan ik nog doen, checken, om erachter te komen of het nog te repareren is? De machine is van nov.2010. Ben best handig, evt kan ik het er zelf wel in zetten als het een printplaat of bedieningsmodule oid is..BVDank! Groet, Esther
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Volg het netsnoer naar binnen de machine in, je komt dan op een netspannings filter uit. Komt daar nog wel 230V uit? Zo ja: controleer de deur schakelaar op verkleuring/smelplekken en gammele stekker verbinding. Makkelijkste is tussen kuip en front door werken. Als deze ook goed zijn dan de stekker van de motor er eens afhalen. Wat doet de machine dan? Indien nog niets: bouw de bedienings module volledig uit en controleer de beide kanten van de module elektronica print op losse contacten en gesprongen onderdelen. Er zit op de print een klein IC-tje van 7 bij 10 mm met 7 pootjes. Is deze gescheurd? Goed met een loep oid bekijken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...