Ga naar inhoud

Bosch Logixx 8 wasprogramma start niet


Sander-9

Aanbevolen berichten

Machine start niet na het kiezen van een programma. Reageert verder wel op alle knoppen en geeft geen foutcodes. De truc om de machine toch te laten starten, is een wasprogramma kiezen en starten, vervolgens 10min uit het stopcontact laten. Als je m daarna inplugt werkt ie bijna altijd, en wast dan ook goed. Exacte type is een WAS32743NL
Link naar reactie
Ik verdenk de deur vergrendeling. Verwijder het bovenblad, je kunt dan tussen front en kuip door werken. Controleer of de deurvergrendeling niet verkleurd/gesmolten is en of de stekker verbinding hiervan niet gammel is. Anders blijft alleen de elektronica module over. Dat zijn de 2 elektronica printen in de bedienings module. Bouw deze uit en verwijder de beide elektronica printen. Controleer de beide kanten hiervan op losse soldeer verbindingen en gesprongen onderdelen. Zoek het klein IC-je met 7 pootjes van ongeveer 12 bij 7 mm. Controleer deze met een vergrootglas op scheurtjes en gaatjes. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken en deze ergens op internet zetten waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
De deur vergrendeling kan ik niet beoordelen als hij er nog in zit. Die print is wel erg mager van soldeer voorzien. Als je niets aan de deur vergrendeling kunt zien dan zou ik de grotere soldeer verbindingen op foto 3 eens doorsolderen. Neem hiervoor wel een goede soldeerbout en het juiste tin anders maak je hem alleen maar kapot.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...