Ga naar inhoud

LG F1480TDSP blijft hangen op centrifuge


Laszlo

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb volgend probleem met mijn LG F1480TDSP uit 2012; Hij blijft hangen in het wasprogramma zodra het centrifugeren moet beginnen. Blijft eindeloos draaien om balans te vinden en geeft uiteindelijk UE (onbalans) fout. Herverdelen of meer/minder was helpt allemaal niet. Wat wel helpt is alle was eruit en dan programma herstarten...centrifugeert dan normaal en maakt het laatste deel van het programma af. Ik heb de schokbrekers losgemaakt ter controle maar deze bewegen behoorlijk zwaar op en neer en lijken mij daarom nog goed. Waterpomp komt vaak voorbij als oorzaak voor niet centrifugeren maar ik kan dit zelf niet goed koppelen aan het feit dat het programma wel wordt afgemaakt als ik de was eruit haal. Heeft iemand een idee of wellicht ervaring met ditzelfde probleem? Alvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
Als hij het dan wel doet komt de trommel dan langzaam op toeren of probeert hij in één keer op snelheid te komen? Wat ook nog kan is dat de waterhoogte meting niet goed gaat. Verwijder het bovenblad, rechts boven zie je dan de nivo regelaar zitten met hieraan een dun slangetje. Trek het slangetje er van af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer hem dan nog eens.
Link naar reactie
Dank voor je reactie Harry. Opstarten centrifugeren gaat stapsgewijs en als de was eruit is gaat dit verder en bereikt vervolgens hoogst toerental en eind programma. Ondertussen zijn we iets verder (van huis helaas). Er zat bij handmatig draaien van de trommel een licht piep geluid...simmerring/keerring die droog loopt volgens mij. Ondertussen is dat veranderd in een malend geluid van het lager. Einde wasmachine ben ik bang. Wel jammer...van binnen en buiten werkelijk nog als nieuw.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...