Ga naar inhoud

Samsung Wasmachine piept en binnentromme


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, Onze wasmachine (Samsung WF702Y4BKWQ) begon piepende geluiden te maken tijdens het draaien van de binnen trommel. De wasmachine stopte met error code 5E, nadat ik opgezocht had wat het was hebben we de filter onderaan losgehaald en schoongemaakt. Maar de wasmachine bleef daarna piepen. Toen de was eruit gehaald en toen leek het erop dat de binnentrommel los/scheef in de buitentrommel hing. Ik heb een paar foto's/video van de wasmachine gemaakt. Wat denken jullie dat dit kan zijn en is dit een makkelijke/goedkope reparatie of wordt dit een duur grapje?
Link naar reactie
Het is gelukt om de wasmachine uit elkaar te halen. Nu blijkt de trommelkruis helemaal kapot te zijn. Ik kon online niet zo snel een reserve onderdeel vinden voor het model dat wij hebben. Weet iemand waar ik een trommelkruis kan halen/bestellen en wat de oorzaak is dat dat deze kapot is. Zouden de lagers ook kapot kunnen zijn en hoe kan ik dit checken? Hier een foto van de trommelkruis https://imgur.com/a/sNOamok
Link naar reactie
Misschien staat er op het oude kruis nog een code of artikelnummer in gestanst wat je kan verifiëren, anders bij de fabrikant zoeken met je m/c code. Maar als de maten en ashoogte exact overeen komen moet het volgens mij geen probleem zijn.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
https://www.mijnonderdelenhuis.nl/trommelkruis-samsung-wasmachine-trommelkruis-samsu.html Ik heb uiteindelijk de juiste trommelkruis gevonden voor mijn wasmachine. nou vroeg ik me af wat de oorzaak kan zijn dat deze kapot is gegaan. Is het slecht onderhoud of gewoon slijtage? Kan het zijn dat er een ander onderdeel het veroorzaakt heeft wat ook vervangen moet worden?
Link naar reactie
Dat dacht ik al, dat koude wassen is heel energievriendelijk, maar dat een wasmachine er 5 jaar eerder door op de schroothoop beland denken de mensen niet over na. Nu kan jij zelf er een nieuw kruis in zetten, maar als je het moest laten doen was hij afgeschreven. Door een paar keer per maand een 90 graden wasje te draaien los je alle zeepresten op die nog in de trommel zitten, en verleng je de levensduur van je machine. Dan moet je dus kiezen tussen een paar kilowattuur extra of eerder een nieuwe machine. Heb je wel de juiste foto geplaatst? ik zie namelijk geen ring.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Deze https://www.mijnonderdelenhuis.nl/samsung-simmering-van-wasmachine-dc6200008.html moet je hebben. Een lager kan ik niet vinden, maar de maten van de lager staan op de lager zelf en moet wel te vinden zijn. De lager komt niet in contact met het vocht, dus een stofdichte is goed. De afdichting voor de kuiphelften kan ik ook niet vinden, maar misschien is kitten met de juiste kit een optie? Ik heb daar geen ervaring mee.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...